לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מודעי ל "דבר":

נקצץ בהקצבות הייחודיות כמו בתקציב משרד החינוך


מאת: עליזה ולך, נח זבולוני וצבי זרחיה, סופרי "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 10/02/1985 (יום ראשון)
מיון מהיר:
ש"ס
"מורשה"
דבר - חדשות
1985
"לא נגדיל את הסכומים בתקציבים הייחודיים", אמר אמש ל "דבר" שר האוצר יצחק מודעי. "יתר על כן, נקצץ בהם בשיעור הקיצוץ כללי של משרד החינוך".

בישיבת הממשלה היום עשוי ראש הממשלה להעלות על סדר-היום את הצעתם של השרים יצחק נבון ואמנון רובינשטיין, שתוקם מועצה ציבורית לקביעת הקריטריונים לחלוקת הכספים למוסדות החינוך הדתיים, במקום המפתח הקיים היום, שעל-פיו מקבלות המפלגות הדתיות הקצבות לפי מספר הח"כים שלהן.

ההצעה של השרים נבון ורובינשטיין אינה כלולה בסדר-היום לישיבת הממשלה היום, ואם לא תועלה על-ידי ראש הממשלה תידחה הכללתה לעוד שבועיים, על-פי התקנון.

[כנראה זה החלק שנכתב על ידי נח זבולוני]
השבועון "ערב שבת" פירסם ביום ו', כי בנוסף על הכספים הייחודיים יועמדו לחלוקה בין כל המפלגות גם כספי הרזרבה של תקציב המדינה מהשנה שעברה, המועברים לחברי ועדת הכספים של הכנסת.

מתוך סכום של כ-10 מיליון דולר יקבלו הח"כים של המפלגות הדתיות, על-פי "ערב שבת", 10-12 מיליון דולר, שיועבר מאוצר המדינה ישירות למוסדות שעליהם תחליט ועדת הכספים, על-פי המלצת הח"כים הדתיים היושבים בוועדה. שר האוצר הכחיש אמש את קיומו של הסדר כזה ואמר לסופרת "דבר", כי לא ידוע לו על שום "צרור" חלוקה.
[עד כאן כנראה דבריו של נח זבולוני, ייתכן גם שכתב את הפיסקה הבאה או את חלקה]

"פלירט" עם ש"ס

שר האוצר יצחק מודעי מנהל בימים אלה "פלירט" עם ש"ס והבטיח לשר הפנים יצחק פרץ לעמוד על המשמר בכל הנוגע לחלוקת ההקצבות, כך שש"ס תקבל את חלקה בעוגה.

ש"ס לוטשת את עיניה גם לעבר המפעל הענק "תורה ויהדות לעם", המנוהל על-ידי "אגודת ישראל" והנהנה מתקציבים גדולים. גם כאן הבטיח השר מודעי לשקול ברוח חיובית לשלב את ש"ס במפעל הזה.

לסופר "דבר" נודע, כי ראש הממשלה שמעון פרס, שלא היה מודע עד כה לכל המתרחש בחלוקת ההקצבות, מתכוון להיכנס לעבי הקורה בנדון, ועמדתו תשפיע בוודאי על החלוקה הסופית.

בינתיים דורשת "אגודת ישראל" שיוקצבו לה סכומים כמו למפלגה בת ארבעה חברים, בטענה שגם אם ירד כוחה בכנסת עדיין היא מפעילה את כל המוסדות התורניים שהפעילה עד כה ועדיין היא מזוהה כמפלגה הדואגת לישיבות.

ראשי "אגודת ישראל" מקיימים מגעים עם אנשי המערך בתקווה, שעם התפתחות העניינים הקואליציוניים לא מן הנמנע שפרס יזדקק בבוא היום לח"כי אגודת ישראל בכל סיטואציה קואליציונית חדשה.

ח"כ ורדיגר: האם היא צריכה להיענש?

סיעת "מורשה" מבקשת 50,000 דולר מסכומי הכספים הייחודיים למוסד "נתיב בינה", שבקרב חברי העמותה שלו חבר ח"כ אברהם ורדיגר מ "מורשה", והמנוהל ע"י חתנו, הרב שמואל מרזל.

ח"כ ורדיגר אמר בתגובה, כי אין פסול בכך שעמותה שהוא חבר בה תקבל מכספי הקואליציה. האם בגלל זה היא צריכה לקבל עונש? שאל.



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב קרן היסוד 19, ירושלים (מערכת "ערב שבת" - "יום הששי") | רחוב יפו 216, ירושלים (מפלגת ש"ס) | רחוב קפלן 1, ירושלים (משרד האוצר (משנת 1952-1953))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות