לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שני מכתבים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | כל העולמות (עמוד 10) - 18/04/1985 (יום חמישי)
שני מכתבים, אחד כתב ערבי המתגורר בהיידלברג והשני - גרמניה מברמן מערב גרמניה שניהם מזוויות שונות, כותבים על הקשר בין נטורי קרתא והפלשתינאים, פורסמו לאחרונה בעיתונות הערבית בארץ.

"אל פאג'ר" היוצא לאור במזרח ירושלים בשפה האנגלית פירסם בגליון של יום ששי את מכתבו של מונא אל-חור ערבי היושב בהיידלברג. בין היתר הוא מבקש במכתבו אל העורך להמציא לו חומר על נטורי קרתא יחד עם הכתובת שלהם בירושלים. כמו כן הוא מעונין לדעת אם יש לנטורי קרתא משרדים, חברים ואוהדים במערב-גרמניה.

בהזדמנות זו כותב אל-חור כי הוא איננו מן האוהדים של העם היהודי, להיפך, הוא עומד על הגבול של שנאה לעם הזה, אבל הוא מוכרח להודות כי לאנשים אלה כמו נטורי קרתא יש לו אהדה וסימפטיה רבה.

לעומת זאת קוראת אחרת של "אל פג'ר" הגב' פרידולין קלוסרמאייר מברמן כותבת כי יש לה דעה והשקפה מנוגדת על נטורי קרתא ולא כל כך אוהדת, במכתבה אל העורך, היא כמעט נוזפת בו על שפתח שערי עיתונו לקבוצה אנטי ציונית זו, במיוחד חרה לה ש "אל פגר" פירסם את מאמרו של הרב משה הירש תחת הכותרת "חילול מקומות קדושים" המשתרע על חצי עמוד העתון. פרידולין כותבת בין היתר, כי טעות מרה היא בין אלה הערבים המחפשים בן ברית דווקא אצל הקבוצה הקיצונית נטורי קרתא ומתעלמים מרוב העם היהודי היושב בציון, כי לא מקבוצה זו יוושע העם הערבי. העובדה שנטורי קרתא וערבים שונאים את הציונות עובדה זו לא תתרום למדיניות העתיד, להיפך, אם הערבים הפלשתינאים דוגלים במדינה דמוקרטית שאינה מושתת על יסודות של קיצוניות דתית יש לשער כי לא יקבלו את עקרונות האיסלם והקוראן במשפט המדינה באותה הרצינות כמו שהם מעריצים את תורתו של נטורי קרתא של הרב הירש.

משום כך אומרת הגב' קלוסטרמאייר על הערבים למצוא באופן דחוף את הדרך שתביא לרעיון שלהם מאלו שנמצאים בתוך המחנה הציוני ולבוא לידי הסדר עם הרוב הגדול הישראלי כי לפי דעתה הבן-ברית הטבעי של הערבים אם לא נטורי קרתא שמונעים להגיע למטרה זו.



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר כל העולמות 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ברמן, גרמניה | ירושלים (ירושלים המזרחית, מערכת אל פאג’ר (משוער)) | היידלברג, גרמניה | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות