לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שפירא לדבר:

אגו"י לא שוללת הקמת קואליציה עם המערך

ובינתיים מאיים עליה פילוג בגלל החלטת האדמו"ר מגור על רוטציה


מאת: סופרי "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון - 22/04/1984 (יום ראשון)
"אגודת ישראל" אינה מוציאה מכלל אפשרות השתתפות לאחר הבחירות בקואליציה גם עם המערך, כך אומר העומד בראש רשימתה של אגודת ישראל ויו"ר הנהלת הקואליציה, ח"כ אברהם שפירא.

בראיון מיוחד ל "דבר" הוא גילה כי יתכן שיפרוש מהחיים הפוליטיים.

בעניין אחר, טוען ח"כ שפירא, כי בפברואר 1982, ארבעה חודשים לפני מלחמת לבנון, מנעה "אגודת ישראל" מלחמה. "נודע לנו מידיד במערך כי מתוכננת פעולה צבאית בלבנון. מיהרנו, כל חברי הכנסת של "אגודת ישראל, ללשכתו של ראש הממשלה מנחם בגין והודענו לו על התנגדותנו הנמרצת". (ראה בעמוד 11).

הרוטאציה מסכנת שלמות אגו"י

(מאת נח זבולוני )

האדמו"ר מגור, ר' שמחה בונים אלתר, קיבל את הסכמת כל חברי מועצת גדולי התורה להנהיג רוטאציה ברשימת "אגודת ישראל" לכנסת ה- 11. החלטה זו עשויה להביא לפילוג באגו"י. ביום ה' ביקרה משלחת של ראשי הסיעה המרכזית באגו"י אצל האדמו"ר מגור וביקשה לרכך את החלטתו על הרוטאציה. במשלחת השתתפו ראש עיריית בני ברק הר' משה אירנשטיין, מזכ"ל אגודת ישראל מינץ, עורך "המודיע" ח. מ. קנופ ואחרים. אולם כפי שנודע לסופר "דבר". לא הצליחה המשלחת במשימתה ומיד לאחר שעזבה את פתח ביתו, ביקש האדמו"ר את רשימת חברי מועצת גדולי התורה ועבר עליה, התקשר עם כל אחד ואחד מהם ואף ביקר אצל חבר המועצה האדמו"ר מסלונים ר' נוח ברזובסקי, כדי לתהות של קנקנו של כל אחד בעניין הרוטציה. ולבסוף קיבל את הסכמת כולם, אפילו של נציג הפלג הליטאי הרב שמחה זיסו ברוידה, ראש ישיבת חברון בירושלים, שביקר אצל האדמו"ר והבטיח לתמוך בהנהגת הרוטאציה.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב יוסף בן מתתיהו 26, ירושלים (ישיבת שפת אמת, חצר האדמו"ר מגור - הרב שמחה בונים אלתר, והרב פנחס מנחם אלתר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות