לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בטאון חסידי בלז מותח ביקורת חריפה על אגו"י ואברהם שפירא


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 6) - 26/12/1985 (יום חמישי)
"המחנה החרדי", בטאון חצר חסידי בעלז שהם חלק בלתי נפרד מאגו"י, מותח ביקורת חריפה על אגו"י בשל הישארותה בקואליציה לאחר הצבעת אי האמון. הבטאון יצא נגד ח"כ אברהם שפירא ואף פרסם קריקטורה נגדו.

הבטאון כותב בין השאר: "אם לפני כעשרות בשנים כאשר הוחלט על הצטרפות המפלגות הדתיות לכנסת או לממשלה, דיברו על כבוד שמיים שייגרם והישגים דתיים שיושגו על ידי המפלגות הדתיות, הרי שספק אם היום יש גוף הגורם מיעוט כבוד-שמיים, בלשון המעטה, כמו המפלגות הדתיות".

בהמשך נאמר: "הציבור הדתי בארץ אינו מודע לעובדה שהמפלגות הדתיות אינן מייצגות בלשון המעטה, את היפה והמכובד שביהדות, אלא לעתים את ההיפך, כך שחוסר עקביות הגובלת בצביעות עד כדי הצבעת אי אמון והישארות בקואליציה ובוועדת הכספים בעת ובעונה אחת יש בה משום בזיון לכל מי ומה שהח"כים מייצגים. הגיע הזמן להעלות לדיון ציבורי ביהדות החרדית והדתית בכללה את תפקידן העכשווי של המפלגות הדתיות ונחיצותן".

גליון השבוע של "המחנה החרדי" הובא לעיונם של גדולי התורה, גם לאלה שאינם משתייכים לאגו"י והם הביעו שאט נפש מהקריקטורה, ש "מקומה", לדבריהם, "לא יכירנה אלא בתקופת ימי הביניים כאשר האנטישמים הציגו את היהודים בצורה מעליבה כמו זו".


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב גשר החיים 12, ירושלים (מערכת "המחנה החרדי" בשנות ה-80) | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות