לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"אמנה" בין הקבוצות החרדיות השונות למלחמה נגד הטרור הפנימי בין החצרות


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 30/05/1986 (יום ששי)
לקיים "אמנה" בין חרדית נגד הטרור החרדי הפנימי לפיה יוחרמו וינודו מבזי גדולי ישראל ועמידה משותפת של כל הפלגים ביהדות החרדית, על מישמר כבוד התורה, וכל העדות, החוגים החצרות והישיבות - מציעה חצר חסידות בעלז בירושלים.

בעקבות הסערה בציבור החרדי שהתחוללה עקב הפגיעה בראש ישיבת פוניבז' הרב אליעזר מנחם שך, מנהיג היהדות החרדית הליטאית והישיבות, על-ידי ריסוס מכוניתו בכתובות נאצה, עושה השבועון "המחנה החרדי" בטאונם של חסידי בלז השוואה בין הטרור הבינלאומי לבין הטרור הפנימי בציבור החרדים. בדומה לטרור הבינלאומי - כותב השבועון בין השאר - שהעולם הנאור באירופה כולה לא הבינו ורצו להיות ניטרליים בעניין הפלשתינאי וקיוו שעמדותיהם המתונות כלפי הטרור הבינלאומי ישחרר אותם מפיגעי מיטעני הנפץ, ורק באחרונה באו לידי הכרה כי הטרור אינו מבחין ופוגע באנושות כולה.

כך גם האלימות החרדית כפי שהיא באה לידי ביטוי בפגיעה בכבודו של הרב שך הזדרזו להיווכח כי הטרור החרדי הפנימי המתמשך מזה עשרות בשנים נגד גדולי ישראל, שבראשונה היה מנת חלקם של חוגי סאטמר והעדה החרדית, לא ניבלם והתפשט כאש אוכלת בכל החוגים ובכל הריכוזים החרדיים וזאת אף שרבים ביקשו להישאר ניטרליים, היו חוגים מסויימים ששיתפו פעולה עימם.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב גשר החיים 12, ירושלים (מערכת "המחנה החרדי" בשנות ה-80) | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות