לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הליטאים המתנגדים לרב לנדא בבני-ברק הקימו קהילה לעצמם


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 14/07/1986 (יום שני)
בבני-ברק נוסדה בימים אלה קהילה אולטרה-חרדית נפרדת. הקימו אותה "בני הישיבות", הפלג הליטאי באגו"י, הסר למרותו של הרב אליעזר מנחם שך, ראש ישיבת פוניבז'.

על הקהילה הנפרדת הוכרז באופן רשמי בשבוע שעבר ובראשה יעמוד הרב נסים קרליץ, רב שכונה בבני-ברק וחבר מועצת גדולי התורה מטעם אגו"י שהוכתר כ "מרא דאתרא" של בני-ברק במקומו של הרב יעקב לנדא, שנפטר לפני כחצי שנה.

עם פטירתו של הרבי יעקב לנדא שכיהן יותר מחמישים שנה כרבה הראשי של בני-ברק, נתמנה במקומו בנו, הרב משה לנדא, לפי צוואת אביו המנוח. מינוי זה גרם לקרע עמוק בין "הליטאים" שבראשם עומד הרב שך, לבין חסידי חב"ד, שהרב משה לנדא נמנה עימם. בעבר היו נסיונות לאחות את הקרע, אך הם נכשלו. באחרונה הועלתה הצעה לסיים את הריב בין שני המחנות על-ידי הקמת "טרויקה" (שלישיה) של רבנים ובהם הרב נסים קרליץ, נציג הליטאים.

הרב משה לנדא סירב לקבל את הצעת הפשרה ועל כן החליטו הליטאים להקים קהילה חרדית נפרדת ולה שירותים נפרדים של שחיטה, כשרות ונישואים, ובימים אלה היא כבר החלה לפעול. הקמת הקהילה הנפרדת עוררה דאגה בקרב הציבור החרדי בארץ ובתפוצות, מחשש שבני-ברק תשמש תקדים לפיצול הקהילות החרדיות בארץ ובתפוצות.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שכונת רמת אהרן בני-ברק (הרב נסים קרליץ היה רבה של שכונה זו) | רחוב רבי עקיבא 12, בני-ברק (מועצה דתית - רבנות ראשית) | רחוב הרב שך 46, בני-ברק (בית דין צדק בראשות הרב ניסים קרליץ (לשעבר רחוב הרצל))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות