לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המחרימים צעקו "שגץ רשע"; המוחרם שלף אקדח-הזנקה


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | כל הארץ (עמוד 10) - 24/07/1986 (יום חמישי)
החרם שהטיל בית דין צדק של העדה החרדית בירושלים על איש נטורי-קרתא העמיק את התהום בין שני פלגי היהדות הקיצונית בירושלים.

הקבלן מיכאל הולצמן, איש נטורי-קרתא מהפלג הקיצוני לבית כצנלבוגן, הוזמן בשבוע שעבר לבית-דין צדק של העדה החרדית על סמך מידע שלפיו יידה הולצמן אבנים באוטובוס "אגד" שעבר במאה-שערים. כזכור, בגלל רגימה הפסיק "אגד את התחבורה בשכונה למשך חודש ולאוכלוסיה החרדית נגרם סבל רב. יצויין כי זו המכונה העדה החרדית מתנגדת לאלימות ולשריפת תחנות אוטובוסי "אגד".

בהופיע הולצמן בפני בית הדין, נאמר לו כי המידע המרשיע נגדו נתקבל משני עדים כשרים ונאמנים. כשביקש הולצמן את שמות העדים אמרו לו חברי בית-הדין כי אינם יכולים לגלותו מחשש של נקמה.

הולצמן ראה בתשובה זו התחמקות, התפרץ והטיח דברים קשים בשני הדיינים בעניינים אישיים ומשפחתיים. בית-הדין ראה בכך ביזוי התורה. באותו ערב התכנס הבד"ץ, בהרכבו המלא עם הרב הישיש משה אריה פרוינד ועימו הרב ישראל משה דושינסקי, הרב ישראל יעקב (על שם דהן) פישר, והרב בנימין רבינוביץ שאליהם הצטרף גם אב בית-הדין הרב יצחק יעקב וייס. רבנים אלה הטילו על הולצמן חרם ונידוי בגלל "בזיון התורה שעשה מרדכי הולצמן בבית-דין צדק. כמבואר בשולחן ערוך יורה דעה, של"ד והוא בנידוי וחרם, עד שיתחרט על זה בפנינו בית-דין צדק, ועד להודעה שניה".

בפעולת תגמול הטילו אנשי נטורי קרתא, חבריו של הולצמן חרם ונידוי של שני העדים האלמונים שהשלשינו עליו בפני בית-הדין. כשנודע במחנה החרדי על החרם הנגדי, באו כמה חסידים וחרדים לפתח ביתו של הולצמן ובריחוק של ד' אמות, כדין מנודה ומוחרם, צעקו "שייגץ רשע". אז שלף הולצמן אקדח הזנקות והבריח את שני החרדים.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר כל הארץ 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות