לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב שך תקף אנשי חב"ד על "כזביהם ביחס לישיבות"


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 6) - 20/08/1986 (יום רביעי)
מתיחות נוספת שוררת לאחרונה בין היהדות החרדית הליטאית ובני הישיבות שבראשם עומד הרב אליעזר מנחם שך ראש ישיבת פוניבז' בבני-ברק לבין חצר חסידי חב"ד, בגלל הדברים החריפים שהשמיע הרב שך ב "ירחי כלה" נגד חסידות חב"ד.

במשא שנשא הרב שך בכנס ב "ירחי כלה" השנתי בישיבת פוניבז', ערך הרב הישיש חשבון נוקב עם יריביו חסידי חב"ד - בלי לנקוב גם הפעם בשמם המלא, אבל מנוסח דבריו היה ברור לכל למי הוא מתכוון.

הרב שך הפריך את השמועות "שמפיצים חוגים מסויימים" כי בישיבות ישראל אין לומדים ורק עוסקים ב "פוליטיקה". הרב שך אמר, כי מוציאי שם רע זה פוגעים באנשים ועוקרים משורשו את ספר "חפץ חיים" העוסק בענייני לשון רע". מוצאי שם רע זה, לדברי הרב שך, מעכבים את בואם של בני ישיבות מחו"ל לארץ ישראל כדי ללמוד תורה.

כן עמד הרב בנאומו על הכרזת צעירי חב"ד, שאותה הפיצו בשם רבם, כי לאחר שנתיים לימוד תורה בישיבות פוניבז', יש להתגייס לצבא.

האמת, אמר הרב הזקן, היא הפוכה, "כל דבריהם הם שקר וכזב. היום לומדים בישיבות בארץ טוב מתמיד". אבל, הטעים הרב, דברי שקר אלה נדפסים "והם מתקבלים בציבור כתורה מסיני, ולכן מפיצי שקרים אלה הם בגדר מסיתים".

בסוף ה "משא" אמר הרב שך: "עולם התורה היום בשיא פריחתו, וכבר שנים לא ידענו ימים כאלה, ולכן שקר הוא שמפיצים שיש, כביכול, ירידה בלימוד התורה בישיבות בארץ בגלל שרבוב "פוליטיקה" אל בין כותלי הישיבות".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כפר חב"ד | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | רחוב רבי אבא גרוסברד 7, בני-ברק (ישיבת פוניבז’)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות