לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עוד מיליון דולאר לאגו"י ומיליון לש"ס; דרישה לדון בוועדת הכספים ב"קנוניה"


מאת: צבי זרחיה, סופרו הכלכלי של "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 14/02/1985 (יום חמישי)
מיון מהיר:
אגו"י תקבל כמיליון דולרים נוספים וכך תזכה ב- 2.4 מיליון דולר לעומת הצעת האוצר הראשונית להעניק למוסדותיה היחודיים רק כ- 1.3 מיליון דולר. הסכום יועבר מהאוצר למשרד הדתות שישמש צינור להעברת הכספים לאגו"י.

גורמים חרדים מחו אתמול על תוספת התקציב לאגו"י ואמרו, כי היא קיבלה כספים יחודיים (לפי 666,000 דולר לכל ח"כ) כאילו יש לה חמישה ח"כים בעוד שבכנסת היא מיוצגת רק על ידי שניים.

ש"ס תקבל - מעבר ל- 2.6 מיליונים דולאר על פי מדד של 666,000 דולאר לכל אחד מארבעה הח"כים שלה - מיליון דולאר נוספים בשביל תלמודי תורה. הסכום יועבר דרך משרד החינוך.

ברשימת המוסדות שהגישה ש"ס כדי לקבל כספים ייחודיים, נמנים ישיבת "ראשית חכמה" של הרב שבתאי אטון, חבר מועצת חכמי ש"ס וישיבת "אור ברוך" של הרב גבריאל אלדנו, גם הוא במועצת חכמי ש"ס. הם מקורבים לח"כ בן-שלמה מש"ס.

ההקצבה לש"ס

ש"ס הגישה רשימה של מוסדות דת ו- 25 עמותות שמטרתן מתן מילגות למוסדות הנותנים שיעורי תורה.

30 אחוז מהכספים שיועדו לש"ס יועברו לישיבות אשכנזיות כמו פוניבז', "חזון איש", ישיבת חברון, ישיבת מאיר, מוסד "אור החיים" מבני ברק יקבל 90 דולר. כן יקבל תמיכה ארגון "ערכים" המארגן סמינרים ליהדות, מוסדות חב"ד ואחרים הפעילים נגד מיסיונרים ושני ארגונים המסייעים לאסירים בבתי-הסוהר, ובית החלה, אף הם יזכו בכספי ש"ס.

אתמול סוכמה מסגרת התקציב למוסדות היחודיים המגיעה לכ- 10 מיליונים דולר מעבר לכוונתו הראשונית. בשנה שעברה הגיעו כספי הקואליציה לכ- 3.5 מיליון דולר והשנה הוחל לקצץ בסכומים אלה עקב הקיצוץ בתקציב הממשלה.

המפד"ל תקבל השנה 2.6 מיליון דולר ו "מורשה" 1.3 מיליונים.

בשעת לילה מאוחרת משהגישו המפלגות הדתיות את רשימת המוסדות הייחודיים למשרד האוצר. ח"כ מנחם פרוש קבל באוזני סופר "סבר", כי התקציב למסודות הייחודיים המיועד למפלגתו יקטן בשנה הבאה ב- 3.6 מיליונים דולר, בתשובה על שאלת "דבר" אישר, כי ברשימת המוסדות שהגישה אגו"י מצויים גם המוסדות הקשורים אליו "קרית הילד" ו "יד עידוד".

צבן דורש דיון

ח"כ יאיר צבן תובע לקיים דיון בוועדת הכספים בהשתתפות שר האוצר והיועץ המשפטי לממשלה לדון ב "קנוניה" שנרקמה בין חברי הכנסת של המחנה הדתי לצורך עקיפת חוות דעתו של פרופ' יצחק זמיר שקבע כי חלוקת ההקצבות למסודות הדתיים היא אמנם חוקית, מבחינה משפטית פורמאלית, אך פגומה ביותר מבחינה ציבורית-מוסרית.

"מרד" עסקנים בש"ס

סופר "דבר" נוח זבולוני , מוסיף:
בימים הקרובים ייערך בתל-אביב כינוס ארצי של עסקני ש"ס, לאחר שקבוצת חברים במפלגה, הרואים עצמם מקופחים בחלוקת הכספים, תבעו שלא לקבל תכתיבים של מועצת חכמי התורה שבראשה עומד הרב הראשי לשעבר הרב עובדיה יוסף, בטענה שיש מוסדות של עדות המזרח שאינם מקורבים לראשי מועצת חכמי התורה.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב יפו 216, ירושלים (מפלגת ש"ס)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות