לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מועצת הרבנות הראשית זועמת על "יתד נאמן" על שהשווה את חבריה ל ... זונות


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 6) - 12/11/1986 (יום רביעי)
מועצת הרבנות הראשית זועמת על היהדות החרדית הליטאית, על כך שבבטאונה "יתד נאמן" נכתבו על חבריה מלים גסות, שכמותן לא היו נדפסות גם בבטאון חילוני.

מדובר בביקורת קטלנית שפרסם "יתד נאמן" על החלטת מועצת הרבנות הראשית להתיר השתלת לב במרכז הרפואי "הדסה" בירושלים, בתנאים מסויימים.

"יתד נאמן", כתב בביקורתו החריפה, כי ההחלטה ביחס להשתלת הלב מנוגדת לפסיקת רבנים מפורסמים, שרואים בה רצח ממש.

במאמרו, שהוכתר בשם "חלוק לבן באיצטלה דרבנן", חרתה בייחוד לחברי מועצת הרבנות הראשית הפיסקה שבה נאמר, כי הרבנות הראשית יודעת שאין לסמוך על הרשויות המבצעות את השתלת הלב שימלאו אחרי החלטתה של הרבנות על כל תנאיה וכי היא, הרבנות, יודעת שכתוצאה מהחלטתה זאת עלולים להתארע מעשי רצח ממש.

בסופו של המאמר ב- "יתד נאמן" נאמר: "ובגמרא הוגדר מצב כזה ... "מפרכסות זו את זו". הרבנות תתן למשרד הבריאות מסמך שכתובות בו מלים להיתר, ומשרד הבריאות יצעק, כי הרבנות היא הסמכות העליונה במדינה ישראל, אבל הקרבנות, רבותי, הם קרבנות ממש".

סופר "דבר" מציין, כי ההגדרה המובאת במאמר זה - "מפרכסות זו את זו" - לקוחה מן התלמוד, שם נאמר, ליתר דיוק: "יאמרו זונות מפרכסות זו את זו".

פיסקה זאת עוררה זעם גדול במועצת הרבנות הראשית, על שחבריה הושוו לזונות. כפי שנודע ל "דבר" תביע מועצת הרבנות הראשית את מחאתה הנחרצת על ההשוואה הגסה הזאת.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ז’בוטינסקי 108, בני-ברק (מערכת יתד נאמן) | הדסה עין-כרם ירושלים | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות