לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שך מחרים מעמד הקהל: אסור להרצוג החילוני לקרוא בתורה


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 07/10/1987 (יום רביעי)
הרב שך, מנהיג היהדות החרדית הליטאית, קורא להחרים את מעמד הקהל שייערך בחול המועד סוכות ברחבת הכותל, מפני שגוף חילוני יחדש את המסורת המקראית שנפסקה עם חורבן בית שני: נשיא המדינה חיים הרצוג יקרא קטעים מספר דברים.

במסגרת חגיגות ה-40 לישראל מקיים מרכז ההסברה בשיתוף עם משרדי הדתות והתיירות והחברה להגנת הטבע את המסורת של מעמד הקהל. זו נערכה פעם בשבע שנים במוצאי שנת השמיטה בחול המועד סוכות בתקופת המלכים.
לפי התלמוד, היו מקימים בימה על עץ בעזרה (עזרת נשים) של המקדש והמלך יושב עליה, מקבל ספר תורה מידי הכהן הגדול וקורא ממנו קטעים מספר דברים.

במעמד הקהל, שייערך כאמור בחול המועד סוכות, ישתתפו נשיא המדינה חיים הרצוג, ראש הממשלה יצחק שמיר, שר החוץ שמעון פרס, נשיא בית המשפט העליון מאיר שמגר, הרבנים הראשיים אברהם שפירא ומרדכי אליהו וראש עיריית ירושלים טדי קולק. כולם ישאו ספרי תורה, והנשיא והרבנים הראשיים יקראו מתוכם את הקטעים מספר דברים.

כשנודע לרב שך על חידוש מעמד זה ובעיקר שנשיא המדינה, איש חילוני, יקרא מתוך ספר תורה, הביע את זעמו גם על הרבנים הראשיים שנתנו את הגושפנקה הדתית לטקס זה, וקרא להחרים אותו בהסתמכו על "חזון איש" (הרב אברהם ישעיהו קרליץ), שפסק בשעתו כי אסור לעשות כך.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1987

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | רחוב הנשיא 3, ירושלים (משכן נשיאי ישראל (משנת 1971)) | הכותל המערבי ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות