לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מיליון דולר מחו"ל לחסידי סאטמר - למאבקי השבת


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 16/10/1987 (יום ששי)
החרדים בירושלים יחדשו ועוד יגבירו את המערכה שמנהלים נגד הקרנת סרטים בשבתות בעיר, הודות להיענות הרבה של יהודי ארצות הברית לפניית האדמו"ר מסאטמר לתרום למגבית שמטרתה לממן את ההוצאות המרובות ב "מלחמתם" על קדושת השבת וירושלים.

בית דין צדק של העדה החרדית בירושלים, יחד עם התאחדות הרבנים בארצות הברית. שני מוסדות אלו עומדים תחת מרותו של האדמו"ר מסאטמר הרב משה טייטלבוים הנמצא בויליאמסבורג ומכהן כרבה הראשי של העדה החרדית בירושלים, הקימו ועדה בשם "ועד למען קדושת ירושלים ת"ו" שפתחה מגבית בין יהודי אמריקה וקנדה למען מימון הפעולות של המפגינים נגד הקרנת סרטים בשבת בירושלים. לצורך זה יצאו לפני כחודש מירושלים לניו-יורק שליחי "העדה" כדי לעורר את הציבור החרדי על הסכנה העומדת בפני היהדות החרדית בארץ הקודש.

האדמו"ר מסאטמר פירסם קריאה נרגשת אל הציבור החרדי באמריקה "שיבוא לעזרת ה' בגבורים תושבי ארץ הקודש הנלחמים למען קדושת שבת קודשנו והם מוכים ונמרטים ונאסרים עבור קדושת השבת", והיות שהמערכה עולה הון עתק הדרוש "למען שחרור האסירים" קורא האדמו"ר לתרום בעין יפה למגבית זו.

"הועד" נקב סכום מינימום לכל ראש משפחה לתרום סך של 18 דולר. לפי ההערכה נאספו קרוב למיליון דולר. בעקבות הצלחת המגבית החליטו החרדים בירושלים לצאת בקרוב בהפגנות ולהרחיב את הפעילות כדי להשיג את המטרה שלמענה נערכה המגבית.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1987

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 85 Division Ave, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (Central Rabbinical Congress of the United States and Canada - התאחדות הרבנים בארצות הברית וקנדה - ויליאמסבורג) | רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | ויליאמסבורג, ברוקלין, ניו יורק, ארצות הברית (מרכז האדמו"ר מסאטמר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות