לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

החלטות "עזרא" של פא"י מונעות שיבתה לאגו"י


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 6) - 23/12/1987 (יום רביעי)
ההחלטות שנתקבלו בוועידה הארצית של "עזרא", תנועת הנוער של פועלי אגודת ישראל (פא"י), ביניהן החלטה לעודד שנת שירות לאומי בהתנדבות לבנות, נעלו את הדלתות מפני שיבתה של פא"י לחיק מפלגת האם, אגודת ישראל - נמסר לסופר "דבר" מחוגים המקורבים לרב שך, מנהיג היהדות החרדית ופלג הליטאי באגו"י.

ההחלטות הן כאמור עידוד שנת שירות לאומי בהתנדבות לבנות; שירות בנים חברי "עזרא" בצה"ל באמצעות ישיבות ההסדר או הנח"ל; ההכרה בסמכות הבלעדית של הרבנות הראשית ללא התייחסות למועצת גדולי התורה, לאדמו"רים ולראשי ישיבות; תמיכה במפגשים בין נוער חילוני ודתי.

פא"י הוצאה מאגו"י לפני 30 שנה לאחר שסרבה לקבל את איסור מועצת גדולי התורה להשתתף בממשלה. נציג פא"י אז, הרב בנימין מינץ, היה לשר.

באחרונה ניסו אישים רבניים, ביניהם הרב שלמה זלמן אוירבך, ראש ישיבת "קול תורה" בירושלים, המקובל על כל החוגים החרדיים, החסידים והליטאים כאחד, למצוא דרך להחזיר את פא"י לאגו"י. זאת, לבקשת אנשי פא"י החוששים מהליכה נפרדת ברשימה לכנסת הבאה אחרי הפילוג ב "מורשה" - מסד וחזרתם של ח"כ חיים דרוקמן והשר יוסף שפירא למפד"ל.

כיודע בלם הרב שך את כל הנסיונות של האדמו"ר מגור, שמחה בונים אלתר, לאחות את הקרע ולהחזיר את פא"י, אבל לאחר ההחלטות הללו אין כל סיכוי לכך.

גם בפא"י גופא עוררו ההחלטות של "עזרא" תסיסה רבה מאוד וראשי פא"י בירושלים הגיבו עליה בחריפות. לפי דעתם אינן תואמות את השקפת פא"י ועקרונותיה. בפא"י שוקלים הקמת תנועת נוער נפרדת שתקבל את מרות התנועה ומרות ועד הרבנים גדולי התורה שיפקח על דרכה ודרך חינוכה.

פא"י היתה מהפעילות הראשונות לשחרור בני הישיבות מצה"ל והיא נאמנה לפסק דינם של אדמו"רים וראשי ישיבות שהבנות ישוחררו לחלוטין משירות לאומי כלשהו.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1987

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב פרישמן 64, תל אביב (הסתדרות פועלי אגודת ישראל) | רחוב יפו 234, ירושלים (תנועת "עזרא" (מרכז התנועה הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות