לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

משלחת בכירי ה "ג’וינט" שבה מביקור

יהודי אתיופיה מקיימים אורח חיים יהודי - אין סימנים לאפליה


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 22/01/1988 (יום ששי)
מיון מהיר:
"אין סימני אפליה נגד יהודים באתיופיה והם נהנים מחופש פולחן מלא ומקיימים אורח חיים יהודי בלי הפרעה מצד השלטונות" - על כך מסר ראש משרד הג'וינט ברומא מאנליו דל-אריסיה, האחראי לפעולות ארגון הסעד היהודי באתיופיה. זאת, בניגוד לשמועות ולידיעות על התנכלות ליהודים מאתיופיה.

משלחת של פקידים בכירים של הג'וינט, בראשות נשיא הארגון היינץ אפלר, שחזרה מביקור של חמישה ימים באתיופיה, מסרה ל "הדואר", שבועון ההסתדרות העברית באמריקה, כי זכתה לקבלת פנים רשמית ולבבית ביותר, וקיימה שיחות עם ראשי השלטון המארקסיסטי במדינה. לפי התרשמות חברי המשלחת, אין מצבם של היהודים שונה מזה של יתר האוכלוסיה, ובכל הנוגע לאורח חיים יהודי-דתי, זוכים היהודים לחופש מלא ואיש אינו מתנכל להם.
המשלחת ביקרה גם בבתי-כנסת בכפרים שבמחוז גונדאר ונפגשה עם ראשי הקהילה היהודית.

"עד כמה שיכולנו להתרשם, אין ליהודים טענות ותלונות נגד השלטונות או נגד שכניהם הלא-יהודים", אמר דל-אריסיה. לפי אומדן לא רשמי, מספר היהודים המרוכזים באזורי גונדאר נע בין 18 ל-20 אלף.

יצויין כי הג'וינט הוא ארגון סעד יהודי בין-לאומי שנוסד לפני כ-75 שנה ומרכזו בניו-יורק. הוא פעיל ב-70 מדינות ביניהן אתיופיה. הארגון מפעיל גם משרד קבוע באדיס-אבבה, והוא מורשה לפעול באתיופיה.

חברי משלחת הג'וינט אישרו את הידיעות שפורסמו באחרונה על בצורת קשה הצפויה באתיופיה ועל סכנת רעב המאיימת על האוכלוסיה שלדעת מומחים עלולה להיות קשה מזו שפגעה באתיופיה לפני שלוש שנים. הג'וינט ערוך למבצע רחב-ממדים של משלוחי מזון ותרופות לאוכלוסיה כולה באתיופיה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רומא, איטליה | 711 Third Avenue, ניו יורק, ארצות הברית (American Jewish Joint Distribution Committee - ג’וינט) | Dejamach Beyene Merid Street, אדיס אבבה, אתיופיה (משרדי הג’וינט באתיופיה - BP 7600 (משוער)) | גונדר, אתיופיה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות