לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מותר לשחק טניס - אליבא דהרב הראשי


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 6) - 30/11/1988 (יום רביעי)
הרב הראשי לישראל מרדכי אליהו העניק "תעודת כשרות" לקיים משחקי טניס תוך הסתייגויות חסרות משמעות.

נשיא מרכז הטניס בישראל פנה אליו בשאלות בעניין משחקי הטניס: אם מותר לשחק, לאו דווקא בשבת, האם במשחקים אלה יש משום משחקי הימורים והאם הם תואמים את ההלכה היהודית.

הרב אליהו אומר בתשובתו כי "עצם משחק הטניס טוב ומועיל להתפתחות ובריאות הגוף ומועיל להעסקת הצעירים בדבר טוב, ומונע מהם התעסקות בדברי הבאי; אומנם כל זה בתנאי שלא יפגע המשחק בעיקרי ההלכה". הרב מזכיר כמה הסתייגויות והן:

- "אסור לבחור לשחק עם בחורה, הן במשחק יחידי והן במשחק זוגות, אפילו אם אין חשש פן יגע בה, כיוון שבשעת המשחק היא אינה לובשת בגדי צניעות כפי הגדרת ההלכה, ואפילו אם תלבש בגדי צניעות (דבר שאינו מסתבר כלל), עצם העניין לשחק בחור עם בחורה ביחד הוא אסור, כיוון שמביא לכל מיני איסורין, שאין מן הצורך לפרסם מרוב פשיטותם.

וידוע שהצניעות והקדושה הם יסודות יהדותנו ופאר אומתנו. לאור כל זה, ממילא מבואר שגם ללמד את כללי המשחק לקבוצות מעורבות הדבר אסור מטעמים הנ"ל.

נוסף לזה גם בנות הלומדות ומשחקות לבדן צריך שלא יהיו בטווח של עיני בחורים, אלא ישמרו מרחק ביניהם כדי שלא יראו כלל אחד השני".

- "בעניין סיבוב ה "רקט" (מחבט) כדי לקבוע מי יפתח ראשון במשחק, אין בזה איסור, ואינו דומה לעניין משחק בקוביה שאסור, כיוון שאין הדבר נעשה על בסיס של רווח ממון".

- "בשבת אין היתר לשחק טניס במשחק מאורגן בשום פנים ואופן, קובע הרב הראשי, מחמת האיסורים המתלווים לזה שהם כידוע רבים וחמורים מאוד. מלבד זה השבת הוא יום קדוש שניתן לישראל לא למטרת משחקים, אלא כדי שיפנו ליבם מהטרדות של ימי החול ויעסקו בתורה להתענג על השם, וקל וחומר אם מטרת המשחק היא לשם התעמלות האסורה בשבת.

אומנם ילד המשחק בביתו ובחצרו (המרוצפת) אין למחות בו, כל עוד אינו במסגרת של משחק מאורגן", פסק הרב הראשי.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | צומת הכפר הירוק, רמת השרון (המרכז לטניס בישראל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות