לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

גרשון קליינמן מבני ברק, איש תותחנים דתי, שהפגין אתמול עם חבריו מול משרד רה"מ:

אני משרת 50 ימי מילואים בשנה וכואב לי שקוראים לי משתמט

מול הקצינים הדתיים הפגינו נטורי קרתא שנשאו שלטים "אין אנו משתמטים אלא מתנגדים"


מאת: יורם לוי ונח זבולוני סופרי "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 09/12/1988 (יום ששי)
"רוב החברה אצלנו מגוייסים או מתנדבים לצה"ל ולא כפי שמציגים את זה בעיתונות. הרבה חילונים משתמטים גם כן מהצבא", כך אמר סרן (מיל.) יעקב גלויברמן, איש כפר חב"ד, אחד מבין יותר מאלף חרדים ודתיים שערכו אתמול תהלוכה ועצרת מול משרד רה"מ בירושלים בתמיכה בבחורי הישיבות.

רבים הגיעו עם פנקסי המילואים שלהם, ענדו דרגות על הכתפיים או אותות מלחמה על המעיל השחור. "לימוד משניות להצלחה בקרבות", נאמר בכרזות "התורה מתדלקת אותנו בקרב". גרשון קליינמן מבני-ברק מספר כי הוא איש תותחנים שעבר כבר שתי מלחמות: "90 אחוז משרתים בסופו של דבר בצה"ל. כואב לי שוקראים לי משתמט ואני משרת 50 ימי מילואים בשנה". דב קייזר מירושלים הסביר כי בא להפגנה "משום שאני מעוניין שהם ימשיכו ללמוד ומי שיוצא לעבוד צריך לשרת בצבא".

פתחיה ליפסקר, גם הוא מכפר חב"ד בא להפגנה עם נעליו הצבאיות קשורות על הכתף. כאילו כהוכחה: "נלחמתי בששת הימים וצועקים לי ברחוב שאני משתמט, זו הסתה פרועה של השמאל". מארגני ההפגנה העלו על בימת נואמים מאולתרת על גג של מכונית שורה ארוכה של קציני מילואים מיחידות קרביות שהביעו את תמיכתם באי-גיוסם של תלמידי ישיבות. הדוברים תקפו את צביעות אנשי השמאל שמפיצים לדבריהם את השקרים על החרדים המשתמטים משירות בצה"ל.

אחד מהם, סא"ל (מיל.) רענן נאמן, לבוש חליפה שחורה, הציג בגאווה את מדי הטייס שלו. "השתחררתי לפני חצי שנה" הוא מספר "אני נכה צה"ל 50 אחוז בעל עיטור המופת ובכל זאת המשכתי לטוס. מאיפה יש חוצפה למספר לא מבוטל של אנשים לקחת ולזרוק שרשרת בת 3500 חוליות ולהגיד לנו שאנו לא בדרך הנכונה".

ובכל הקהל הזה בלטה דווקא אמא חילונית אחת שהזדהתה בשם רחל. היא סיפרה כי שני בניה משרתים בסיירת מובחרת. "אין לי כלום נגד אלה שמשרתים שירות מלא. אני לא מבינה מדוע נותנים הנחות לאחרים, מדוע יש כאלה שמשרתים רק חצי שנה ואח"כ במילואים ? " עד שאלה זו התקשו משתתפי ההפגנה לענות. היא הוקפה מיד בעשרות חרדים זועמים ולבסוף נתבקשה על-ידי המשטרה לעזוב את המקום. ה "מחמאות" שהיא זכתה לשמוע מפי המפגינים שייכות לאופרה אחרת.

[נראה לנו שהחל מפסקה זו מתחיל חלקו של נח זבולוני (ייתכן שגם הפסקה הקודמת שייכת לו)]
אנשי נטורי קרתא ערכו אתמול הפגנה נגד החיילים והקצינים (מיל.) הדתיים, שהפגינו כמחאה על מסע השיסוי, כדבריהם, נגד ציבור החרדים ובני הישיבות על שמשתמטים משירות בצה"ל.

מארגני ההפגנה של הקצינים והחיילים הדתיים שהתכנסו ליד מלון "רמאדה" בירושלים ומשם עמדו לצאת במאורגן לעבר משרד ראש הממשלה נתקלו בקבוצת חרדים אנשי נטורי קרתא שנשאו שלטים ובהם נאמר: "אין אנו משתמטים אלא מתנגדים". "בשלטון הכופרים אין אנו מכירים ולצבאם אין אנו מתגייסים" "אין לנו חלק ונחלה במדינה ובצבאה הטמא המורד במלכות שמיים".

הנטורים פיזרו אלפי כרוזים שבהם נאמר בין היתר "ההדרדרות המבישה המבהילה של אגודת ישראל והדגל (תורה) במאבקם הבלתי מתפשר בהקמת השלטון הציוני, תמורת שרים ושלמונים גררה בעקבותיה הדרדרות של חנופה זולה, בהכריזה כי היהדות החרדית ככלל ובני הישיבות בפרט נאמנים לצבא הציוני".

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב קפלן 3, ירושלים (הקריה בנין ג - משרד ראש הממשלה (משנת 1962)) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא) | שדרות הרצל, ירושלים (גשר רופין - מלון רמדה רנסאנס)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות