לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אוהדים של המתנחלים בארה"ב תובעים את הקק"ל על אפליה


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 10/01/1989 (יום שלישי)
בית המשפט העליון בניו יורק דן בתביעה שהגישו יהודים אזרחי ארצות הברית, הטוענים כי הקק"ל "מטעה" את התורמים היהודים באמריקה, בכך שאינה משתמשת בתרומותיהם מעבר לקו הירוק, ובכך "היא מפלה לרעה" את המתנחלים אשר בגדה המערבית וברצועת עזה.

ארבעה יהודים אמריקאיים אוהדי "גוש אמונים" ו- "התחיה" קבלו ב-19 באוקטובר 1988 בבית המשפט העליון בניו-יורק, נגד הקרן הקיימת לישראל, בטענה, כי תרמו אלפי דולרים לקרן הקיימת ורצונם שיושקעו אך ורק בקרב המתנחלים בשטחים.

עוה"ד של הקק"ל, אנדי ברונסטאן, טען, כי לפי הרישומים והמסמכים שבידו, הם תרמו 400 דולר בלבד.

השופטת שירלי פינגרהוד דחתה את הדיון המשפטי לפי בקשת התובעים, כדי לאפשר להם להציג מסמכים שיאשרו את טענתם, כי אכן [תרמו] לקק"ל אלפי דולרים.

מהמחלקה האמריקאית של הקק"ל בירושלים נמסר, כי אכן הגב' הדסה מרקוס, כנראה רעייתו של גיי מרקוס, אחד הפונים לביהמ"ש, שלחה 10,000 דולר בשתי המחאות לקק"ל, בתנאי שהכספים יועדו אך ורק למושב שילה אשר בגדה, שם מתגוררים ילדיה, אך נתקלה בסירוב גמור, בגלל מדיניות הקק"ל לפיה כספים שנאספו בארצות הברית ונהנים מפטור מס הכנסה של האוצר האמריקאי, מושקעים אך ורק בתחומה של מדינת ישראל. לכן, הוחזרו לה ההמחאות.

גב' מרקוס פנתה גם למגבית המאוחדת בהצעה דומה, בתנאי שהכסף יושקע בשילה, וגם במגבית סירבו לקבל את תרומתה מסיבה דומה.

בקרן קיימת לישראל רואים את הגשת התביעה לבית משפט העליון בניו-יורק כתביעה פוליטית קנטרנית גרידא, שכן הקק"ל אינה נוהגת להפלות בין המתנחלים בגדה לבין הישובים היהודים במדינת ישראל, כשמדובר בכספים שנאספו בארץ.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שילה, פלשתין | 60 Centre Street, ניו יורק, ארצות הברית (בית המשפט העליון לעניינים אזרחיים בניו יורק) | רחוב הקרן הקימת לישראל 1, ירושלים (קק"ל - חצר המוסדות הלאומיים) | רצועת עזה, פלשתין | הגדה המערבית, ישראל
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות