לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"ישראל שלנו" מספר:

יוצאי תימן מישראל ביקשו עזרה מאש"ף למען קרוביהם שם


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 04/04/1989 (יום שלישי)
נציגי יהדות תימן בישראל נפגשו בשבוע שעבר עם לביב טרזי, נציג אש"ף באו"ם וביקשו את התערבותו למען היהודים שנשארו בצפון תימן.

"ישראל שלנו", עיתון היורדים היוצא לאור בניו-יורק, מוסר, כי משלחת נציגי הפדרציה של יהודי תימן בניו-יורק נפגשה עם לביב טרזי וביקשה ממנו לסייע ליהודי תימן שנשארו במקום על-ידי התערבותו אצל ממשלת צפון תימן למענם.

בפגישה השתתפו כמה נציגים נוספים של אש"ף, וכן יוצאי תימן מישראל, שביקשו להסתיר את זהותם כדי שלא יואשמו בישראל בעבירה על החוק האוסר פגישות עם אנשי אש"ף.

אנשי הפדרציה של יהודי תימן בארצות-הברית הצהירו לאחר הפגישה עם אנשי אש"ף, כי הם עשו זאת מאחר שממשלת ישראל לא עושה דבר כדי לסייע ליהודים אלה ובלית ברירה הם פנו לעזרת אש"ף.

טרזי הבטיח לאנשי המשלחת, שאש"ף יעשה כל מה שיש ביכולתו לשכנע את ממשלת צפון תימן להתיר ליהודים אזרחי ארצות-הברית לבקר אצל יהודי צפון תימן.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: תימן | 405 East 42nd Street, ניו יורק, ארצות הברית (בנין האו"ם) | 7050 Ingram St Flushing, Queens, ניו יורק, ארצות הברית (Yemenite Jewish Federation - הפדרציה של יהודי תימן) | 993 E 17 st., Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת "ישראל שלנו") | Hammam Chott, תוניסיה (מפקדת אש"ף משנת 1984-1993)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות