לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

האדמו"ר מבעלז משבח את אל-על


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | תחבורה ותיירות (עמוד 11) - 16/04/1989 (יום ראשון)
מועדי התפילות יפורסמו מעתה על לוחות המודעות במטוסי "אל-על" ובזמן הטיסה לא יוקרנו "סרטי תועבה" - טוענים חוגים חרדיים בעקבות פגישה בין האדמו"ר מבעלז וראש תחנת ישראל של החברה ישעיה חרסית.

בשיחה העלה האדמו"ר על נס את שירותי "אל-על" וכנוסע קבוע ציין את גישתה החיובית של החברה אל היהדות החרדית. הוא הדגיש, כי החברה עשתה דרך ארוכה, כדי שיהדות זו תבוא על סיפוקה ותטוס במטוסיה, בכך שהפסיקה את הטיסות בשבתות ובחגים.

האדמו"ר העלה שתי בקשות נוספות: לפרסם על לוחות המודעות שבתוך המטוסים את זמני התפילות ולא להקרין סרטים, "הפוגמים בצניעות ומשפיעים לרעה על הנוסעים החרדים, במיוחד על ילדיהם ועל הנוער החרדי". החרדים טוענים, כי בקשות האדמו"ר התקבלו.

[כנראה שהחלק הבא לא נכתב ע"י נח זבולוני]
סופר "דבר" לענייני תעופה מוסיף: פגישת האדמו"ר מבעלז עם ראש תחנת ישראל של "אל-על" נערכה לפני כחודשיים במסגרת מסע שיווקי, שפתח ראש התחנה בקרב החרדים. בין היתר פירסמה החברה מודעות רבות בסכומים גדולים בעתונות החרדית. המסע שיזם חרסית, בלי ידיעת המנכ"ל רפאל הרלב, עורר זעם בקרב חברות-תעופה זרות וכמה מהן איימו בפעולות תגמול. בעקבות זאת הורה המנכ"ל הרלב להפסיק את המסע מיום אחד לשני. בין היתר היה חשש שהמסע בקרב החרדים יעורר התנגדות בקרב הציבור החילוני.

אשר לנושאים שהועלו בפגישה, מקור מוסמך ב "אל-על" אומר שלכלכלים מותר להודיע במערכת הכריזה על התכנסות מניין בירכתי המטוס, כאשר חלק ניכר מהנוסעים דתיים. ההודעה נמסרת חמש דקות לפני מועד התפילה. "אל-על" מקפידה להקרין בטיסותיה סרטים, שאין בהם כלל סצינות ארוטיות או אלימות לשמה. הסרטים נבחרים בקפידה על-ידי דובר "אל-על" נחמן קלימן, איש דתי בעצמו. "זו מדינותה של החברה זה זמן רב ולא חל בה כל שינוי", אומר המקור המוסמך.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר תחבורה ותיירות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב גשר החיים, ירושלים (מקור ברוך - ביתו של האדמו"ר מבעלז הרב יששכר דב רוקח בשנות ה-80 (משוער)) | נמל התעופה בן גוריון, לוד (טרמינל 1 - נתב"ג) | רחוב בן יהודה 32, תל אביב (בית אל-על - משרדי חברת אל על (משנת 1963))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות