לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב הירש ל "לענין": או תביעת דיבה או הכחשה ופיצוי כספי


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 02/06/1989 (יום ששי)
"שר החוץ" של נטורי-קרתא, הרב משה הירש, עומד לתבוע את עורך עיתון "לענין" על הוצאת דיבה והכפשת שמו הטוב, באם לא יכחיש את ההשמצות שפרסם עליו ויפצה אותו ב- 200,000 ש"ח על הנזק, הצער והבושה שגרם לו ולבני-משפחתו.

"לענין", המופיע בתל-אביב, פרסם ב-19 למאי כתבה המשתרעת על עמוד שלם, המשמיצה את הרב הירש, תחת הכותרת: "בגידה, צילומים, מכות והכל אצל נטורי-קרתא". בכתבה שעסקה בארועים שארעו לפני כחודש, נכתבו דברים שכל בר-בי-רב בירושלים יודע כי, בלשון המעטה, אינם נכונים. בין היתר איזכרה הכתבה את אבי אשתו של הרב הירש, הרב אהרן קצנלבוגן, שהיה מראשי נטורי-קרתא ואיננו בחיים זה יותר מעשר שנים.

הכתבה יוחסה לאלי שלום, פסבדונים שמאחוריו מסתתר צעיר חרדי מירושלים, שכתב את ההשמצות על רקע הסכסוך בין הרב הירש לבין העדה החרדית הירושלמית. אתמול שיגר הרב הירש באמצעות עורך-דינו מכתב דחוף אל עורך "לענין" ואל כתבו אלי שלום, בו הוא דורש לפרסם מיד הכחשה של ההשמצות, בגודל הכתבה; עם זאת, הוא דורש לפצות אותו ב-200,000 ש"ח תוך 7 ימים.

ראוי לציין, כי זו הפעם הראשונה שאחד מראשי "נטורי-קרתא", שאינם מכירים במדינה, יעשה שימוש בבתי המשפט הציוניים. הרב הירש נימק את צעדו, באומרו, כי הוא עושה זאת כדי לשים קץ לפרסום ההשמצות והכזבים של "אנשי בליעל" ולהרתיע אחרים, המפיצים את הכתבה ברבים ובכתלי הישיבות של בני-ברק וירושלים.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות