לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"שר החוץ" של "נטורי קרתא": הכפישו את שמי ואת משפחתי


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 30/06/1989 (יום ששי)
"שר החוץ" של "נטורי קרתא" בירושלים, הרב משה הירש, הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה נגד השבועון "לעניין" בסך של חצי מיליון ש"ח על הוצאת דיבה והכפשת שמו ושם משפחתו. עדיין לא הוגש כתב הגנה.

התביעה הוגשה בשל פרסום כתבה שהופיעה בשבועון ב-19 למאי. הכתבה פורסמה על עמוד שלם תחת הכותרת "בגידה, צילומים, מכות והכל אצל נטורי קרתא". הכותב מאשים את הרב הירש כי בגד באישתו וכי זו ברחה ממנו. בית המשפט יתבקש לקבוע גם את זהותו המדויקת של הכותב ואם מאחורי שמו של הכתב, אלי שלום, אין מסתתר אברך חרדי המבקש להשמיץ את הרב הירש בשל היריבות בינו לבין העדה החרדית בירושלים.

בתביעה נאמר, כי הדברים שפורסמו אודות הרב הירש עשויים לפגוע קשות בכל אדם באשר הוא, קל וחומר בתובע שהוא כאמור, אדם חרדי ומשתייך לעדה חרדית המחמירה בדין. פרסום הדברים נאמר עוד, נועד, ככל הנראה, לשם סיפוק צרכי סנסציה או מטרות נלוזות אחרות מבלי שהנתבעים בדקו אם אמת דבריהם.

ב-31 למאי פנה הרב הירש באמצעות עורכת הדין שלו, חנה חובב, אל הנתבעים ודרש כי יפרסמו התנצלות ויפצוהו בסך של 200 אלף ש"ח. בתביעה נאמר, כי הנתבעים לא טרחו אף לענות למכתב ואף לא פרסמו התנצלות כנדרש בתוך שבעה ימים. לאור זאת מבקש הרב הירש מבית המשפט להזמין את הנתבעים לדין ולחייבם לשלם לו 500,000 ש"ח.

זו הפעם הראשונה שאחד מראשי "נטורי קרתא", שאינם מכירים במדינה ובמוסדותיה הנבחרים, פונה אל ערכאות ציוניות "כופרות".

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב צלאח א דין 40, ירושלים (בית המשפט המחוזי בירושלים (משנת 1970)) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות