לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

תשעת ימי חגיגות יציינו 100 שנות תיאטרון יהודי


מאת: שירות "מעריב"
פורסם: מעריב | העולם היהודי - 07/11/1976 (יום ראשון)
עונת החורף של התיאטרון הממלכתי ע"ש אסתר רחל קמינסקה בווארשה, שנפתחה בימים אלה, עומדת בסימן החגיגות לציון יום השנה ה- 100 להקמת תיאטרון יהודי בעולם .

התיאטרון פותח בשלוש הצגות בכורה: המחזות "אלהים, אדם ושטן" ליעקב גורזדין, "שני קוני למל" לאברהם גודפאדן והצגה מוסיקלית "הבה ונחזור שנית".

לחגיגות ציון יום השנה ה- 100 ליסוד תיאטרון יהודי הוזמנו לווארשה גם אורחים מחוץ לפולין. פתיחה חגיגית ב- 20 בנובמבר תפתח את ימי החגיגות בנוכחות קהל רב. שלמה בליס ירצה בפתיחה על "100 שנות תיאטרון יהודי בעולם". אחר ההרצאה יוצג המחזה "חלום גולדפאדן". למחרת הפתיחה יערך סימפוזיון על "תיאטרון יהודי היום ובעתיד, מאבקו וסיכוייו", בשיתוף עם המכון היהודי ההיסטורי בפולין.

ה- 22 בנובמבר יוקדש לסופר היהודי שלום עליכם ולהרצאה על "שלום עליכם ומחזותיו על בימות יהודיות ולא יהודיות". באותו ערב יוצג המחזה "הזכיה הגדולה" לשלום עליכם. ב- 23 בנובמבר תושמע הרצאה על אנסקי: "ש. אנסקי - המחזאי וקשריו עם התרבות הרוסית" ויוצג המחזה "דיבוק". ה- 24 בנובמבר יוקדש לסופר י.ל. פרץ ולהרצאה על הסופר ו- "קשריו עם התרבות הפולנית". המחזה של פרץ "בלילה בשוק הישן" יוצג באותו ערב. יום המחרת יוקדש לסופר היהודי פרץ הירשביין בהרצאה "הירשביין - המחזאי, השחקן והבמאי" ויוצג המחזה "הדרך הזורחת".

ב- 26 בנובמבר יערך סימפוזיון על "המחזה כמכשיר בידי המחתרת היהודית במאבקה נגד הכובש הנאצי בגיטאות ורשה ווילנה" והרצאה של העובדת המדעית במכון היהודי ההיסטורי בווארשה, רותה פופס-סוקובסקה. כן תיערך הצגה, "שיר עמי", לציון יום השנה למרד גיטו וארשה. ה- 27 בנובמבר יוקדש לסופר היהודי-רוסי איזאק באבל והרצאה על נושאים יהודיים ביצירותיו. בערב יוצג המחזה "השקיעה". ב- 28 בחודש יסתיימו החגיגות.

תערוכת הצייר שמעון קובילינסקי תהיה גולת הכותרת בחגיגות. זה קרוב לשנה מופיעה ב "פאלקס-שטימע", העתון היהודי בפולין, סדרת ציורים שלו על נושאים יהודיים תחת הכותרת "מתוך תיק הזכרונות שלי". ציור ענקי "הצדיק בא לעיר", שקובילינסקי צייר במיוחד לכבוד מאורע זה הוא הצימוק שבתערוכה.

דפים בנושא:
Powered By Click for details


מעריב העולם היהודי 1976

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: pl. Grzybowski 12/16, ורשה (התיאטרון ע"ש קמינסקה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות