לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב שך על סוגיית החזרת שטחים

לא נעמוד במלחמה לאורך זמן לכן אסור לבטוח בכוחנו בלבד


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 15/08/1989 (יום שלישי)
"אלו האומרים שאין להחזיר שטחים, בהם הם בוטחים? הרי מדינות ערב יכולות לנהל מלחמות במשך שנים. יש להם מיליוני אדם וגם אם יהרגו מאה ערבים על כל יהודי, שחלילה יפגע, לא נוכל לעמוד במלחמה לאורך ימים. לכן מה נלעג הוא האומר כי עלינו לבטוח בכוח עצמנו. אין זה אלא דל גאה".

כך הכריז הרב אליעזר מנחם שך מנהיג היהדות החרדית הליטאית לבני ישיבות בפתיחת מחזור ל"ז של "ירחי כלה", בישיבת פוניבז' בבני ברק. אלפים באו לשמוע את נאומו, שבו התייחס הרב שך גם לבעיות האקטואליות כמו שטחים תמורת שלום ופרשת ספריו של הרב עדין שטיינזלץ.

הרב שך אמר, בין היתר בהתייחס להחזרת שטחים תמורת שלום: "אנחנו? זה בין שבעים זאבים, מוקפים בשונאים המבקשים לכלותינו, מה כוחנו נגדם? זוכר אני, הוסיף הרב שך, כיצד לפני מלחמת העולם הראשונה, כאשר רק במדינת ספורות היתה שנאת ישראל, דיברו כי כאשר תקום מדינה יהודית, לא תהיה יותר שנאת יהודים, ומה קרה היום? דווקא בעקבות הקמתה של מדינת ישראל, כל מדינות העולם שונאות אותנו. האם אפשר לסמוך על אמריקה. היום חשבון הפוליטיקה שלה לתמוך בנו, אך מי יכול להבטיחנו מה ילד יום ?"

בהתייחסו לפרשת גניזת ספריו של הרב שטיינזלץ אמר ברמז "חז"ל אומרים על היצר הרע: "אם פגע בך מנוול זה - משכהו לבית המדרש", כך היום נכנס היצר הרע לתוככי בית המדרש. כאשר מאן דהוא מעיז למתוח "ביקורת" על קדושו עליון, צריך לקרוע על זה קריעה. יש לנו מסורת מדורי דורות והיום רוצים לעקור אותה עם שיטות חדשות שלא שיערום אבותינו. הקדוש ברוך הוא לא צריך את הלימוד הזה. הוא רוצה את הגמרא הישנה. את הגמרות "החדשות" אי אפשר אפילו לנשק".

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | רחוב רבי אבא גרוסברד 7, בני-ברק (ישיבת פוניבז’) | מעלות הרב חיים עראקי 6, ירושלים (המכון הישראלי לפרסומים תלמודיים, מכון שטיינזלץ - שכונת נחלאות)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות