לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ה "נטורים" בעד החזרת השטחים והצעתם "להחזיר כל פלשתינה"


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 22/08/1989 (יום שלישי)
אנשי "נטורי קרתא" בירושלים, הביעו את תמיכתם ברבנים הרב אליעזר מנחם שך מנהיג היהדות החרדית הליטאית ובני הישיבות והרב עובדיה יוסף, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגורסים שיש להחזיר שטחים תמורת שלום, מאידך הם חולקים גם על הרבנים אלה וסבורים שיש להחזיר את כל "פלסתינה" לערבים, הצהרה זו נכללת באגרת עידוד ששגרו ה "נטורים" אל נשיא מצרים חוסני מובארק.

בעקבות הפולמוס המתנהל בארץ בין אנשי "ארץ ישראל השלמה" הגורסים "אף שעל" לבין אלה הסבורים שיש להחזיר את השטחים תמורת שלום, ויכוח שעוררה הצהרתו של הרב עובדיה יוסף בביקורו אצל הנשיא מובארק ולאחר מכן "אישרורם" של הרבנים שך ב "ירחי-כלה" ובירושלים, התכנסה "מועצת השבעה" בירושלים כדי להציג את עמדתם ברבים בשאלה זו.

לאחר ויכוח נוקב הוחלט לשגר מכתב עידוד, לנשיא מובארק על עמדתו האמיצה למען השלום באיזור ולהציג בפניו את גירסת ה "נטורים" בשאלה בוערת זו. אתמול התייצבה משלחת של "נטורי קרתא" בראשותו של "שר החוץ" שלהם הרב משה הירש מירושלים בשגרירות מצרים בתל-אביב ומסרה לשגריר מוחמד בסיוני את האגרת שיעביר אותה לתעודתה.

דפים בנושא:



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב בזל 54, תל אביב (שגרירות מצרים בישראל) | El-Sayed El-Merghani, El-Montaza, Heliopolis, קהיר, מצרים (Heliopolis Palace - Al-Ittihadiya - מקום מושב נשיא מצרים) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות