לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

היהודים בברה"מ גילו זרם חדש ביהדות: תנועת הקונסרבטיבים


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 24/08/1989 (יום חמישי)
מיון מהיר:
ממרכז התנועה המסורתית (קונסרבטיבית) בירושלים יצא בימים אלה משלוח של אלפי חוברות הסברה אל ריכוזים יהודיים ברחבי ברית המועצות.

המשלוח יצא בעקבות הצלחת הפעילות של רבנים קונסרבאטיבים מישראל שביקרו בשנה האחרונה בברית המועצות וגילו ליהודים כי קיים עוד זרם דתי ביהדות. הפעילות של רבני התנועה הקונסרבאטיבית היתה חשאית. רק באחרונה עם התפשטות הגלסנוסט פעלו הרבנים בגלוי.

מזכ"ל התנועה המסורתית הרב פנחס ספקטור, שהיה בין 28 הרבנים שעשו ברוסיה, אמר כי המטרה המרכזית של הביקור היתה לעודד את עליית יהודי רוסיה לישראל. הם ביקרו בערי ברית המועצות הגדולות כמו: מוסקבה, לנינגרד, קייב (בירת אוקראינה), קישינוב, קובנה (ליטא), מינסק (בירת רוסיה הלבנה), אודסה ועוד ונפגשו עם קבוצות ועם יהודים בודדים.

הרב ספקטור מגלה כי רבים מבין יהודי רוסיה לא ידעו שיש "אלטרנטיבה ליהדות האורתודוכסית" ושמחו לשמוע על הזרם הקונסרבאטיבי "המקדש את המסורת ומאפשר בעת ובעונה אחת לחיות בעולם מודרני". הרב ספקטור העלה על נס את הסובלנות של הרבנים והעסקנים החרדים העושים נפשות בקרב יהודי ברית המועצות שלא הפריעו למהלך פגישות הרבנים הקונסרבטיבים.

רבים מיהודי רוסיה ציינו כי הם רואים חשיבות רבה בכך שדווקא רבנים שעלו מארצות הברית והשתקעו בישראל באים לסייע להם לעלות ארצה, ובעקבות הפגישות של הרבנים הקונסרבאטיבים רבים שעלו לישראל מברית המועצות מיד בהגיעם לישראל קיימו קשר עם התנועה הקונסרבאטיבית והצטרפו אל שורותיה.

"התנועה" תמשיך בשיגור רבנים ומרצים לשליחות חינוכית דתית ברוסיה. לצורך זה מינה הרב ספקטור שני רבנים: דוד קליינמן וצבי ויינברג לעמוד בראש ועדה מיוחדת המטפלת בנושא זה.

חוברת ההסברה ששלחה התנועה הוקנסרבאטיבית ליהודי ברית המועצות בשם התפתחות התנועה המסורתית בישראל בשפה הרוסית שתכנה: אידיאולוגיה, היסטוריה, בעיות ועקרונות, ובה רשימה של 39 ריכוזי התנועה בישראל מהם 13 בירושלים וכן מקומות שהתנועה הקונסרבטיבית פועלת בהם: קיבוצים, מושבים, תק"ם, נח"ל, נועם (תנועת נוער) ו-12 מחנות נופש לנוער.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: קייב, אוקראינה | קישינב, מולדובה | דרך חברון 98, ירושלים (כנסת הרבנים בישראל - התנועה המסורתית) | קובנה, ליטא | סנט פטרבורג, רוסיה | מוסקבה, רוסיה | אודסה, אוקראינה | מינסק, בלארוס
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות