לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שבועון חרדי בברוקלין:

הצהרות הרב יוסף נועדו לקדמו למשרת הרב הראשי בירושלים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 31/08/1989 (יום חמישי)
הצהרתו של הרב עובדיה יוסף, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, כי מותר לפי ההלכה להחזיר שטחים תמורת שלום, וכן נסיעתו למצרים ופגישתו עם הנשיא חוסני מובארק, נועדו לקדם את תוכניתו להיבחר כרב ראשי ספרדי של ירושלים.
פרשנות זו שמסר השבועון החרדי בברוקלין "אלגעמינער זשורנאל", המזוהה עם חצר חסידי ליובאוויץ, עורר מורת רוח וזעם בקרב תנועת ש"ס ועדות המזרח.

בסקירה על המתרחש מאחורי הקלעים בעולם הרבני בירושלים, טען סגן העורך של ה "אלגעמינער", הרב ניסן גורדון, כי נמסר לו מחוגים רבניים בירושלים כי הרקע לתסיסה הוא כוונת הרב שלום משאש, רבה הראשי הספרדי של ירושלים, לפרוש. עוד נמסר כי המועמד הרציני ביותר לכהונה זו הוא הרב עובדיה יוסף.

לטענת העיתון מתנגדים הספרדים ובני עדות המזרח הנאמנים לליכוד, ובראשם השר דוד לוי, לבחירת הרב יוסף לרבה הראשי של ירושלים. הם אינם רואים בעין יפה את תנועת ש"ס ונשיאה המתחרה בליכוד וכן אינם אוהדים את שר הפנים הרב אריה דרעי בגלל הפופולריות הרחבה שלו - מחרדי בני ברק ועד החילוניים. העיתון טוען כי נסיעת הרב למצרים והצהרותיו בעניין השטחים נועדו לרכוש את תמיכת חוגי המערך בבחירתו למשרה הרב הראשי הספרדי לירושלים.

נודע כי הרב משאש, יוצא מרוקו, המתקרב לגבורות, ביקש מספר פעמים לפרוש מכהונתו אולם חוגים הקרובים לליכוד הפעילו עליו לחץ שימשיך בתפקידו.

הספרדים ובני עדות המזרח הנאמנים לרב יוסף רואים בפרשנות זו, שהופיע בשבועון החרדי המזוהה עם חב"ד, השמצה גסה ועלילה שפלה שאינה ראויה לתגובה.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יפו 216, ירושלים (מפלגת ש"ס) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב הקבלן 45, ירושלים (מגורי הרב עובדיה יוסף) | 508 Montgomery St, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת אלגעמיינער ז’ורנאל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות