לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"המחנה החרדי" קורא לדרעי לפעול למען ממשלת מערך


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 04/10/1989 (יום רביעי)
ב "דגל התורה" סבורים, כי על הדתיים לפרק את הממשלה ולהקים ממשלה צרה בראשות המערך. הם לועגים להכרזתו של שר הפנים, אריה דרעי מש"ס, כי העם רוצה ממשלת אחדות.

"המחנה החרדי", ביטאון חצר חסידי בעלז בירושלים, שהיא חלק בלתי נפרד מ "דגל התורה", שואל מאין לוקח דרעי את המידע שהעם רוצה בממשלה הזאת. אבל אפילו כך הדבר, ממשיך הכותב, מי קבע שתפקידם של מפלגה דתית ושרים חרדים לספק את "רצון העם", הרי החילונים טוענים, כי רוב העם רוצה לחלל שבת וכו' ?

ועוד מקשה הכותב, מתי נתקבלה במועצת החכמים של ש"ס ההחלטה על רצון העם בממשלת אחדות? אמנם, מוסיף הביטאון, המצב הנוכחי נוח מאוד לשר דרעי, ואם הוא יכול לסייע בידי מוסדות התורה, יחולו ברכות על ראשו, אבל כשמדובר בשאלת מלחמה או שלום, וגם בכל הקשור לאינתיפאדה, הרי ממשלת אחדות היא אם כל חטאת. הממשלה הזאת מטרפדת כל סיכוי של שלום והיא נכשלה בדיכוי ההתקוממות.

לכן דווקא למען האינטרס הכלל-ציבורי חייבת ממשלה זו להתפרק, ועל תילה תקום ממשלה צרה בראשות המערך. שמיר לא יביא שלום והוא איבד את זכותו לבקש את אמונן של המפלגות הדתיות. אם דרעי מבין באמת שהשלום הוא הצורך הדחוף ביותר לקיומו של הישוב היהודי בארץ ישראל, עליו לקדם תהליך הידברות בין המערך למפלגות הדתיות להקמת ממשלה צרה, שתתקדם לקראת השלום, ולחפש דרך לדו-קיום גם עם הדתיים והחרדים.

כך או אחרת, כותב "המחנה החרדי", המערך, בשיתוף השמאל והדתיים, יכול וצריך להביא הסכם שלום, שעם כל הסיכונים שבו הוא עדיף על פני כל מלחמה "טובה". אם המחיר למניעת מלחמה עובר דרך ממשלה צרה אסור לדרעי, כנציג הציבור החרדי בממשלה, לסגור את הדלת בפני אפשרות כזאת.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב גשר החיים 12, ירושלים (מערכת "המחנה החרדי" בשנות ה-80) | רחוב יפו 216, ירושלים (מפלגת ש"ס) | רחוב הרב כהנמן 86, בני-ברק (בית "דגל התורה")
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות