לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ברית מילה בימי ראשון


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עולם יהודי (עמוד 11) - 24/05/1984 (יום חמישי)
מיון מהיר:
רבים מיהודי בריטניה קבעו את טכס הכנסת בניהם בבריתו של אברהם אבינו ביום הראשון של השבוע, דבר המנוגד למסורת ולהלכה היהודית, כנאמר: "ובן שמונת ימים ימול לכם כל זכר". כך לא מקיימים את מצוות מילה בזמנה.

הנוהג הזה פשט באחרונה בקרב יהודי בריטניה משום שיום הראשון של השבוע הוא, כידוע יום המנוחה גם אצל אחינו בני ישראל באירופה ובאמריקה, ובעלי השמחה מקווים כי המוזמנים, הבטלים מעבודתם ביום זה, יבואו לחגיגה.

המנהג לא משמח כלל את ד"ר ברנרד הומה, נשיא "החברה הלאומית היהודית למילה באנגליה", (כן, קיים שם מוסד כזה), והוא יצא באזהרה חמורה להורים הדוחים את טקס ברית-המילה של בניהם ליום הראשון. הומה הבהיר להם שזה בניגוד להלכה היהודית וכי יש לקיים את מצוות מילה בזמנה, כלומר ביום השמיני להולדת הבן.

גם הרבנות הראשית של בריטניה פנתה אל המוהלים העומדים תחת השגחתה וביקשה כי ידווחו לה על כל מקרה של דחיית מצוות מילה ליום הראשון של השבוע.

מקור הכתבה

[המקור כפי שנשלח ע"י נח זבולוני]

רבים מיהודי בריטניה קבעו את טקס הכנסת בניהם בבריתו של אברהם אבינו ע"ה, ביום הראשון של השבוע, דבר המנוגד למסורת ולהלכה היהודית כנאמר "ובן שמונה ימים ימול לכם כל זכר" ובכך לא מקיימים את מצוות מילה בזמנה ...

נוהג זה פשט באחרונה בקרב רבים מיהודי אנגליה, בגין שיום הראשון של השבוע הוא יום מנוחה באירופה ובאמריקה גם אצל אחינו בני ישראל, ומשום כך קבעו יום זה לעריכת טקס ברית המילה של בניהם בתקוה כי המוזמנים הבטלים מעבודתם יבואו.

המנהג הזה שהשתרש אצל חוגים נרחבים מיהודי בריטניה הדליק נורה אדומה אצל "החברה הלאומית היהודית למילה באנגליה" (בבריטניה קיים מוסד יהודי בשם זה - נ.ז.), והנשיא של החברה הד"ר ברנרד הומה, יצא באזהרה חמורה לאלה ההורים הדוחים את טקס ברית המילה של בניהם ליום הראשון והעמיד אותם על חומרת הדבר, שזה בניגוד להלכה היהודית ולא מקיימים את מצוות מילה בזמנה, כלומר ביום השמיני להוולדו.

כפי שנודע פנתה הרבנות הראשית של בריטניה אל המוהלים העומדים תחת פיקודה והשגחתה לדווח לרבנות על כל מקרה של דחיית מצוות מילה ליום הראשון של השבוע.

הערות על גירסת המקור: המקור די דומה לגרסה המודפסת, אך ניתן להבחין בסממנים דתיים בכתיבתו של רנ"ז, כמו למשל ע"ה אחרי שמו של אברהם אבינו, תואר שהושמט בגרסה המודפסת. - אלי זבולוני



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עולם יהודי 1984
לחצו לפתיחת המסמך
מקור הידיעה מודפס במכונת כתיבה ע"י נח זבולוני

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: בריטניה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות