לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מועצת גדולי התורה פסקה:

על אגו"י לפרוש בעוד שבועיים אם לא יכובדו ההתחייבויות כלפיה


מאת: עליזה ולך ונח זבולוני סופרי "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 26/10/1989 (יום חמישי)
מועצת גדולי התורה פסקה אתמול פה אחד, ש "אגודת ישראל" תפרוש מהקואליציה אוטומטית, בעוד שבועיים, אם בתוך פרק-זמן זה לא ימלא הליכוד אחר כל ההתחייבויות שנתן לה ערב הקמת הממשלה.

כשמדובר בהתחייבויות מתכוונת "אגודת ישראל", בגיבוי מועצת גדולי התורה, לנושאים הערכיים, ולכן מטבע הדברים לא דובר בישיבה אתמול על מינוי נציג אחר במקומו של ח"כ משה זאב פלדמן לסגן-שר במשרד העבודה והרווחה.

מיד אחרי ישיבת מועצת גדולי התורה, שנמשכה יותר מארבע שעות, בהשתתפות חברי סיעת אגו"י בכנסת, באו ללשכת ראש הממשלה, יצחק שמיר, הח"כים פורוש, הלפרט ומזרחי, לדווח לו על ההחלטה של מועצת גדולי התורה. כפי שנמסר ל "דבר", לא הסתיר שמיר את הפתעתו מההחלטה, והתחושה ב "אגודת ישראל" היא, שהוא יעשה כל מאמץ, בזמן שהוקצב לו, כדי לספק את דרישות אגו"י.

בדיון במועצת גדולי התורה לא שררה תמימות-דעים מלכתחילה. האדמו"ר מוויז'ניץ, למשל, הביע דעה נגד פרישה מהקואליציה. לעומתו, הביעו נציגי חסידות גור תמיכה בפרישה, בעיקר מכיוון שהרב פנחס מנחם אלתר השתכנע, בעקבות שיחתו עם ראש הממשלה, ביוזמת האחרון, שאין לתת לליכוד אורכה נוספת.

בסופו של דבר, כאמור, התקבל האולטימטום פה אחד.

המאמץ הבא של "אגודת ישראל" יהיה בכיוון לחץ על שר הבטחון, יצחק רבין, שישתכנע לתמוך בממשלת מערך צרה. גורמים בכירים באגו"י מדגישים כי דברי רבין שלשום, נגד ממשלה צרה, השפיעו מאוד על גדולי התורה. לדעתם, רק ממצב של אופוזיציה תוכל אגו"י לפזול לשני הצדדים, גם לליכוד, בתקווה שהמערך ישתכנע, כגוף אחד, ללכת לקראתה ולהקים ממשלה צרה בהשתתפותה.

בישיבת מועצת גדולי התורה הוחלט גם על הקמת ועדה, שתנהל מו"מ עם "דגל התורה" להפסקת היריבות בין שתי המפלגות.

מחוגי אגו"י נמסר, כי החלטה זו מיועדת רק לשלום-בית בעולם החרדי, אך למאמץ כזה יכולות להיות גם השלכות על סיכויי הקמת ממשלה צרה בראשות המערך. "דגל תורה" ומנהיגה הרוחני הרב שך, מצדדים בממשלת מערך צרה, ואיחוד כוחות עם אגו"י יכול להשפיע בכיוון זה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 38, תל אביב (מצודת זאב - מרכז תנועת חרות - גח"ל - הליכוד) | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב הרב כהנמן 86, בני-ברק (בית "דגל התורה")
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות