לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רבני ארה"ב החליטו להטיל סנקציות על סרבני גט

הרב הראשי לישראל דחה הצעה דומה שהוגשה ע"י המר


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 08/03/1990 (יום חמישי)
רבני ארצות הברית פתרו את הבעיה הכאובה של סרבני גט לנשותיהם, בעוד שבארץ דחו הדיינים בראשותו של הרב הראשי לישראל, הרב אברהם כהנא-שפירא, את הצעת שר הדתות זבולון המר להעלות על שולחן הכנסת הצעה להטיל סנקציות על מסרבי גט כגון: שלילת רשיון נהיגה, דרכון, הטבות בביטוח לאומי וכדומה.

הרב הראשי שפירא נימק את התנגדותו להצעת החוק וטען, כי סנקציות עלולות לגרום לגיטין פסולין וריבוי ממזרות בישראל, כי לפי ההלכה "גט מעושה" שנעשה שלא כדין, תחת לחץ וכפיה, פסול מעיקרו ואשה שנתגרשה בגט שכזה נשארה איפוא אשת איש ואסורה בנשואין. אך אם בכל זאת היא נישאת לקידושין - אין להם תוקף וילדיה ממזרים גמורים.

את ההחלטות על הטלת "החרם" על סרבני גט קיבל הרב סול ברמן, רב בית-כנסת לינקולן סקוור במנהטן ניו-יורק, הנחשב כבית-כנסת אורתודוקסי אליו הצטרפו רבנים אורתודוכסים אחרים.

החלטת הרב ברמן נתקבלה בברכה אצל חברת "עגונה" בניו-יורק. רבקה הליט, חברה ב "עגונה", טענה: "מה הואילו חכמים בתקנתם לגבי סרבני גט שאינם הולכים לבית-הכנסת וזנחו את דרך היהדות האורתודוקסית ...".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 180 Amsterdam Ave, ניו יורק, ארצות הברית (Lincoln Square Synagogue) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | שער האשפות, ירושלים (בית הדין הרבני הגדול (מ 8/1967-1995) (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות