לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב מזרחי: אין פילוג ואין לחץ מצד חב"ד


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 22/03/1990 (יום חמישי)
הליכוד המחפש את "עקב אכילס" של אגודת-ישראל נחל אכזבה: שמועות שהפיץ על פילוג בסיעת אגו"י בכנסת הופרכו אחת לאחת על ידי הרב אליעזר מזרחי.

לפי אותן שמועות מפעילים גורמים בחב"ד לחץ על ח"כ הרב אברהם ורדיגר ועל ח"כ הרב אליעזר מזרחי, שניהם אנשי "ישראל השלמה" כדי שלא יצביעו על [קואליציה] עם המערך. מזרחי, שהשתייך לתנועת חב"ד, פירסם את הודעת דובר חב"ד, הרב ברקה וולף, לפיה חב"ד לא מתערבת בפוליטיקה ולא הפעילה שום לחץ עליו וגם אינה שותפה למהלכים בנושאי הרכבת הממשלה. בהתייחסו להצבעתו בכנסת על הרכב הממשלה הצהיר מזרחי ברורות כי יחד עם יתר ארבעת חברי אגו"י כפוף גם הוא להחלטת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

גם "שערים", בטאון פא"י (הפלג של ורדיגר), הגיב על השמועות שהפיץ הליכוד. במאמר מערכת אתמול נכתב בבטאון: "חברי מזכירות פא"י שהיו ערים לרחשי ליבם של חברינו בכל הארץ הביעו את דעתם כיצד צריך נציגם, הרב אברהם ורדיגר, לנהוג ולהביע את עמדת התנועה בפני מועצת גדולי התורה, שהוא המוסד העליון הפוסק על דרכי נציגינו בכנסת".

הערות: מדובר במגעים להקמת ממשלה חדשה, לאחר הפלת הממשלה בעקבות "התרגיל המסריח".



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 38, תל אביב (מצודת זאב - מרכז תנועת חרות - גח"ל - הליכוד) | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | כפר חב"ד | רחוב פרישמן 64, תל אביב (מערכת בטאון פועלי אגודת ישראל - שערים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות