לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חברים בוועדה הרוחנית של דגל התורה מפצירים בשך לשנות דעתו

מסר מנבון עשה רושם רב על הרב שך


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 23/03/1990 (יום ששי)
הרב עובדיה יוסף, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, לא נפגש שלשום עם הרב אליעזר מנחם שך, נשיא מועצת התורה של "דגל התורה", כפי שפורסם בעתונות. חוגים הקרובים לרב שך הביעו את תמיהתם על השמועות ועל הידיעות שהופצו על-ידי גורמים אינטרסנטיים, לפיהם נפגש שלשום שנית הרב עובדיה יוסף עם הרב שך בביתו, לתיאום עמדות של שתי הסיעות ואמרו, כי המפיצים את השמועות "יושבים בירושלים ורואים חלום באספמיה".

לסופרנו נודע, כי ראשי ישיבות, גדולי תורה, וביניהם מראשי "הוועדה הרוחנית" של "דגל התורה", הופיעו בפני הרב שך בניסיון לשכנע אותו לתמוך במערך ובפרס. כמו כן העבירו ראשי המערך מסרים באמצעות מקורביו של הרב שך, ובהם הסבירו את עמדות המערך כלפי תכנית השלום ומיקומן של תנועות השמאל בקואליציה המתהווה. כן נודע, כי הרב שך התרשם מאוד ממסר שקיבל משר החינוך לשעבר יצחק נבון, ובו הסברים על מצע הממשלה החדשה בראשות המערך בנושאי השלום והחינוך.

6:2 לפרס

החלטת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל על תמיכתה במערך והרכבת הממשלה וההוראה שניתנה לחברי הכנסת של אגודת ישראל להציע לנשיא המדינה חיים הרצוג להטיל את מלאכת ההרכבה על שמעון פרס, נתקבלה ברוב של ששה נגד שניים - נודע לסופרנו בירושלים.

ההחלטות במועצת גדולי התורה לא מתקבלות בהצבעה, אלא לפי ההתבטאות של כל אחד ואחד מחברי המועצה בנושא שבו הם דנים.

ששה חברי המועצה שהתבטאו בעד המערך ושמעון פרס הם: נשיא המועצה, האדמו"ר מויז'ניץ, הרב ישראל האגר, יו"ר מרכז אגודת ישראל, ראש ישיבת שפת-אמת ואחיו של האדמו"ר מגור, הרב פנחס מנחם אלתר, האדמו"ר מסדיגורה, הרב פרידמן, האדמו"ר ממודזיץ, הרב דן טאוב, הרב בנימין זילבר, אישיות תורנית דגולה ומקובלת בעולם החרדי מחבר הספר הנודע "עוד נדברו", וראש ישיבת ערלוי בירושלים, הרב יוחנן סופר, שלא היה נוכח בישיבה, אך שיגר מכתב תמיכה בפרס.
בעד הליכוד היו רק שניים והם: הרב אהרן ברנשטיין, אב בית דין של אגודת ישראל בירושלים, וראש ישיבת ריז'ין בויאן בירושלים, הרב א. ל. רבינוביץ'.

הערות: מדובר במגעים להקמת ממשלה חדשה, לאחר הפלת הממשלה בעקבות "התרגיל המסריח".


דפים בנושא:



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב הרב כהנמן 86, בני-ברק (בית "דגל התורה") | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | רחוב הקבלן 45, ירושלים (מגורי הרב עובדיה יוסף) | רחוב הירקון 110, תל אביב (מושבה בעבר של מפא"י מפלגת העבודה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות