לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בנו של הרב שך הסתודד בכנסת עם עוזרו של פרס


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 28/03/1990 (יום רביעי)
מה עשה הרב ד"ר אפרים שך, פקיד בכיר במשרד החינוך, אתמול בבניין הכנסת, שאלו רבים שראו אותו מסתודד עם חברי כנסת. לפי השמועות שנפוצו, הסתודד אפרים שך, בנו של נשיא מועצת גדולי התורה של "דגל התורה", הרב אליעזר מנחם שך, במיוחד עם מני ברזילי, עוזרו של שמעון פרס.

משערים, כי עקב התגובה החריפה שהשמיעו ראשי התנועה הקיבוצית ואישים בכירים במערך ובמפלגות אחרות, לרבות כאלו מן הימין הפוליטי, על דבריו [ * ] של הרב שך, בא בנו אפרים בשליחות מיוחדת לבניין הכנסת, כדי להמתיק את הגלולה המרה ולרכך את הרושם הקשה שהשאיר נאומו של אביו אצל מרבית חלקי הציבור בארץ. יצויין כי דברי שך השאירו רושם קשה גם בקרב חוגים דתיים רבים ואף אצל חלק ניכר של היהדות החרדית, שמודאגת מחידוש מלחמת התרבות בארץ ובתפוצות.

רבים תמהו על כי הרב שך לא הזכיר בנאומו אף ברמז קל את תנועת חסידי חב"ד, יריביו, ואת רבם לובאוויץ', שאליו נהג להתייחס בכל נאום שנשא. לסופרנו נודע, כי הסיבה לכך היא שהרב יוסף שלום אלישיב, אחד מגדולי הפוסקים בדורנו, היתנה את נוכחותו בכינוס בכך שהרב שך לא יזכיר, ולו אף במלה אחת, את חב"ד וכן לא ידבר על הרכב הממשלה.

הערות: * מדובר על "נאום השפנים והחזירים" של הרב שך, אותו נשא ב-26/03/1990 בכינוס של דגל התורה באיצטדיון יד אליהו בימים שאחרי הפלת הממשלה עקב "התרגיל המסריח" ובו תקף את הקיבוצים, שאנשיהם אינם יודעים יום כיפור מהו, והם מגדלים שפנים וחזירים.



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | רחוב עוזיאל, ירושלים (ביתו של אפרים שך בשנות ה-80 וה-90, שכונת בית וגן (משוער)) | הכנסת ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות