לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

התאחדות הרבנים בארה"ב ובקנדה:

הרב שך והרב מלובאוויץ מטעים הציבור בהכשילם יוזמת ארה"ב


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 07/05/1990 (יום שני)
רבנים בארה"ב יצאו בהצהרה פומבית בה מתחו ביקורת חריפה על המנהיגים הרוחניים של המפלגות החרדיות, הרב שך והאדמו"ר מליובאוויץ, "המסכנים את היהודים בארץ ובתפוצות בהכשילם את יוזמת ארה"ב המנסה למנוע המשך שפיכות הדמים במזרח התיכון".

"התאחדות הרבנים בארה"ב וקנדה", ארגון בו מאוגדים רבנים חרדים, פירסמה בעתונות האמריקאית "הצהרה גלויה של היהדות הנאמנה לתורה", בה היא מגנה את המפלגות החרדיות המשתתפות ב "סחר הסוסים", כלשונם, בהקמת הממשלה בישראל. בהצהרתם אומרים הרבנים: "הציבור הוטעה קשות והולך שולל כשנמסר לו שאפשר לפרש את התורה כתמיכה בחורטים על דגלם השפה מיליטנטית (כאדמו"ר מליובאוויץ) או השקפה פשרנית יותר (הרב שך). התורה אינה מבחינה בין יהודים אוכלי חזיר ושפנים לבין אלה שאינם שומרי תורה ומצוות. השותפות עם כל אחד מהם אסורה, כי עצם יסוד ממשלה ומדינה בארץ הקודש הוא עוון פלילי שבתוכו כמה חטאים כבדים מאוד, כפירה באמונה, בביאת המשיח, מרידה נגד מלכות שמים".

עוד נאמר בהצהרת הרבנים: "בעת שהעתונות מפרסמת מדי יום ביומו שמנהיג דתי של מחנה אחד תומך במפלגה אחת ומנהיג דתי תומך במפלגה אחרת, שדוגלת במדיניות של "אף שעל" מהשטחים הכבושים, לעת אשר כזאת חשוב וחיוני שישמע קול היהדות הנאמנה, כי התורה אינה מתירה לתמוך בגוף המורד בתורה וזאת מבלי להתחשב ומבלי להתייחס לדרכו הפוליטית. התורה אינה מציעה לכבוש שטחים או להחזיק בשטחים כבושים, אלא קובעת שאסור להקריב אפילו נפש אחת מישראל עבוד המדינה וכל האומר אחרת מסלף את התורה. יהודים אינם אנשי מלחמה, יהודים אינם שופכי דם. יהודים תמיד מוכנים להקריב את חייהם למען האמונה ולמען התורה הקדושה אך לא למען שטחים".

ועוד נאמר בהצהרה זו: "במיוחד מצער ומסוכן לעם היהודי לראות כיצד ממשלת ארה"ב מנסה למנוע המשך שפיכות דמים במזרח התיכון בעוד כמה מנהיגים יהודיים מכשילים זאת".

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 85 Division Ave, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (Central Rabbinical Congress of the United States and Canada - התאחדות הרבנים בארצות הברית וקנדה - ויליאמסבורג) | 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’) | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות