לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

תביעות לחקור גם את הרב יוסף בפרשת דרעי


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 25/06/1990 (יום שני)
התנועה ליהדות מתקדמת (רפורמית) תובעת לחקור את נשיא מועצת חכמי ש"ס, הרב עובדיה יוסף, על "הודעתו" בנוגע לפעילות שר הפנים אריה דרעי.

בסוף שבוע שעבר פנו ראשי התנועה אל משטרת ישראל, אל היועץ יוסף חריש ואל מבקרת המדינה מרים בן-פורת, בדרישה לחקור את הרב יוסף בקשר למעורבותו והמידע שבידו על העברת כספי משרד הפנים למוסדות דת.

יושבת ראש התנועה, ברוריה בריש אמרה כי "דבריו של הרב יוסף והמידע המצוי בידו חשובים היום יותר מתמיד לאור הכחשותיו של שר הפנים אריה דרעי וטענתו כי אין לו כל קשר לתמיכות הניתנות ע"י עיריות ורשויות המקומיות למוסדות חרדיים. "דבריו של השר", מוסיפה גב' בריש, "אינם רק המצאה עתונאית אלא קיימת בהם לכאורה הודעה פומבית של ראש תנועת ש"ס הרב עובדיה יוסף".

"אין להשלים", אמרה גב' בריש "עם מתן חסינות לרב יוסף, הן לצרכי החקירה והן לצורך נקיטת צעדים כנגדו, אם יתברר שהיה שותף להעברת הכספים".

הרב אורי רגב, מנהל המרכז לפלוראליזם יהודי של התנועה, אמר כי יש לחקור גם את ח"כ ד"ר יוסף ביילין על המידע המצוי ברשותו על פעולות בלתי-חוקיות של משרד הפנים והרשויות המקומיות בנושא זה. לאור הדברים, שאמר ביילין בראיון עיתונאי, לפיהם "יש תופעה של מענקים לעיריות, תוך המלצה שהם יתקצבו מוסדות מסויימים". ד"ר ביילין מוסיף בראיון עיתונאי זה שראשי הערים סיפרו לו ש "קיבלו מענקים תמורת סיוע, שאלתי אותם למה הם הסכימו והם אמרו שחששו לאבד את המענק, זו בעיה לא פשוטה", אמר ביילין.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הקבלן 28, ירושלים (ביתו של אריה דרעי) | רחוב קפלן 2, ירושלים (משרד הפנים (משנת 1952-1953)) | רחוב הקבלן 45, ירושלים (מגורי הרב עובדיה יוסף) | רחוב דוד המלך 13, ירושלים (מרכז התנועה ליהדות מתקדמת - רפורמית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות