לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פרס מירושלים לחוקר עברי גולה בקזחסטן

ברה"מ


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | העולם היהודי (עמוד 16) - 20/08/1978 (יום ראשון)
הפרס לחוקר עברי מהתפוצות הוענק ע"י "ברית עברית עולמית" בירושלים לחוקר מאיר אליועיני (קנטורוביץ), בן 70, המתגורר בזארנדה, כפר נידח בחבל קזחסטן, שבין אוראל וסיביר בברית-המועצות. חברי הנהלת הפרס, הפרופ' אריה טרטקובר, פרופ' מיכאל זנד וד"ר מנחם זהרי, החליטו על הענקת הפרס לאליועיני עבור מאמרים עבריים בלשניים, ששיגר במשך שנים ופורסמו ברבעון ה "ברית", וכן על ספרו החדש "מחקרים במשלי וקהלת", שיצא לאור ע"י החברה לחקר המקרא בישראל.

מר אליועיני יושב זה עשרות שנים בכפר נידח זה בקזחסטן, עוסק במחקרים עבריים בלשניים ועומד בקשרים הדוקים עם ה "ברית" בירושלים. במכתבו האחרון מ- 5 במאי ש.ז. הוא כותב לפרופ' טרטקובר, נשיא ה "ברית" ואומר:
"מכתביך משמחים אותי תמיד ומעודדים אותי להוסיף לעבוד, שכן רפתה רוחי ורפו ידי, אחרי הכשלון הגדול והצער הרב, שמנו לי אחרי הופעת הספר "מחקרים".
למקרא שני מכתביך האחרונים אני שוב כעין מרץ רוחני. אני עובד כעת על הנושא "יהודי יב ומקדשם". אני סובר, כי כעבור חדשים ייגמור. הבטחתך, כי תשתדל ב "ברית העברית" לפרסם מהדורה שניה, מורחבת ומתוקנת של הספר "מחקרים", וגם כי תשתדלו בענין הפרס, כל זה יוכל לרתק אותי אל שולחן עבודתי. איני רודף אחרי הפרס בשביל הכבוד, כי רחוק אני ממקום האנשים היכולים לכבדני. אלא שסובר אני, כי שני אלה - מהדורה חדשה והענקת פרס - יגרמו להופעת הספר.
כתבתי כבר לאנשים יקרים אחדים וביקשתי מהם, כי ישתדלו שישלחו לי הספר "מגילת בית המקדש" ממגילת קומראן בהוצאת פרופ' י. ידין. יש לכתוב על מעטפת הצרור "חומר מדעי-ארכיאולוגי" ברוסית. ידוע לי, כי מחיר הספר רב, אך הוא דרוש לי לא לשם קישוט ארון ספרים, כי אם לצורך מחקר בענין מקדש יב".

מר אליועיני, מתגורר בקזחסטן מאז שנת 1940, לשם הוגלה ע"י שלטונות ברית-המועצות ב "עוון" ציונות. לפני זה היה מורה בגמנסיה העברית בקובנה, ליטא, ומדריך בית"ר במקום. בשנת 1940 עם כיבוש ליטא בידי הרוסים, נעצור יחד עם יתר ראשי הציונות ונשפט לשמונה שנות מאסר וגלות עם עבודת פרך בכפר זארנדה. הוא משמש שם כמורה לאנגלית וגרמנית בבית הספר המקומי.
הוא בחר בשם העברי אליועיני ע"יש אחד הכהנים הקדמונים. הוא עומד בקשרים עם ירושלים ובאמתחתו ספר מוכן לדפוס על הנושא "יהודי יב ומקדשם". יב היתה עיר במצרים הקדומה, לשם ירדו היהודים מיהודה בזמן החורבן ואולי כמה דורות לפניו. הם הקימו בית מקדש, במקביל למקדש בירושלים.
Powered By Click for details


מעריב העולם היהודי 1978

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב בצלאל 18, ירושלים (ברית עברית עולמית) | קזחסטן
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות