לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אוקראינה מקימה מוזיאון-זכרון לשלום עליכם


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | העולם היהודי (עמוד 16) - 20/08/1978 (יום ראשון)
מוזיאון-זכרון על שם שלום עליכם הולך ומוקם בפרייסלאב-חמלניצקי שבאוקראינה, העיר שבה נולד הסופר היהודי בשנת 1859. מוזיאון זה יכיל את יצירתו הספרותית של שלום עליכם וחפצים הקשורים בשמו.

המוזיאון מוקם לפי החלטה של משרד החינוך של ממשלת אוקראינה, שיש לשמר אתרים היסטוריים ותרבותיים, ויהיה קשור במוזיאון ההיסטורי העירוני.

עיר אוקראינית זו נקראת פרייסלאב-חמלניצקי, משום שבשנת 1954, לרגל מלאות 300 שנה לסיפוחה של אוקראינה לרוסיה, הוחלט להוסיף לשם העיר את השם חמלניצקי, על שמו של צורר היהודים, שפרע וטבח ביהודי המדינה בפוגרומים הידועים כ "גזירות ת"ח-ת"ט".

עם הקמת המוזיאון פנה מנהלו, מ. סיקורסקי, לכל אלה שיש בידיהם חומר, הקשור בשלום עליכם, לתורמו למוסד שבראשו הוא עומד. בתוך כך נתארגן בבריה"מ ועד של סופרים ומשוררים יהודיים, ביניהם המשורר חיים ביידר והביבליוגראף מנדל רוזנהויז, שלקחו על עצמם את המשימה לאסוף למען המוזיאון חומר הקשור בשלום עליכם.
האמנית איטלה מסטבוים הבטיחה להמציא למוזיאון את דמות דיוקנו של שלום עליכם מעשה ידי אביה המנוח, הפסל חיים מסטבוים, גם לא-יהודים הבטיחו את עזרתם, ביניהם האמן האוקראיני, בן-עירו של שלום עליכם, אלכסנדר קולסניצנקו, הנמנה עם מנהלי המוזיאון המרכזי על שם לנין במוסקווה.
Powered By Click for details


מעריב העולם היהודי 1978

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Pereiaslav-Khmelnytskyi, אוקראינה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות