לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פולין משקמת בתי-עלמין יהודיים

משפצים המצבות של גדולי האדמו"רים והרבנים


מאת: שירות "מעריב"
פורסם: מעריב | העולם היהודי (עמוד 17) - 03/12/1978 (יום ראשון)
ממשלת פולין החלה לשקם את בתי העלמין היהודיים, שנהרסו בידי הגרמנים, ולשפץ את המצבות, שנופצו במעשי הוונדליזם של הגרמנים והפולנים גם יחד.

באחרונה נוסף גם טקסט בעברית על המצבות של בעל חידושי הרי"ם, הרב יצחק מאיר אלתר זצ"ל, מייסד שושלת גור, והרב יהודה אריה לייב אלתר זצ"ל, בעל ה "שפת אמת" בעיירה גור. עד עתה היה כתוב רק בפולנית "גרוב רודזיני אלתרוב" (קבר משפחת אלתר) ומעתה יהיה כתוב גם בעברית: פ"נ האדמו"ר רבי יצחק מאיר זצ"ל, בעל חידושי הרי"ם. האדמו"ר רבי יהודה ארי' לייב זצ"ל, בעל שפת-אמת למשפחת אלתר מגור". אבל את השלט התלוי מעל בית-מדרשם של האדמו"רים מגור, המכריז, כי כאן בית-מסחר לעצים, ובפולנית: מאגאזין - עוד לא הוסר.

הרב ד"ר יצחק לוין, חבר הוועד-הפועל של "אגודת ישראל" בארה"ב, ביקר באחרונה בפולין והקים שם ועד יהודי שתפקידו לבצע את ההבטחות של ממשלת פולין לשקם את בתי העלמין, לשפץ את המצבות ולהקים "אוהלים" על קברי צדיקים ואדמו"רים. כבר נשלמים ה "אוהלים" מעל קבריהם של הרב ר' חיים סולובייציק זצ"ל מבריסק, הטמון בבית הקברות בווארשה, ושל הרב נפתלי צבי יהודה ברלין זצ"ל, הידוע בשם הנצי"ב, אביו של מנהיג "המזרחי" הרב מאיר בר-אילן ז"ל ועתה יוקמו גם אוהלים על קבריהם.

בבית-הכנסת "נוזיק" בווארשה, נעשים שיפוצים על חשבון ממשלת פולין. בווארשה ובלודג' יפתחו בתי-ספר מסורתיים-דתיים. עומדים גם להקים מטבחים כשרים בכמה ערי פולין, אולם המחסור ברבנים ובכלי קודש אחרים, כמו שוחטים, מוהלים וחזנים, מקשה על ניהול חיים יהודיים ואפילו השלטונות הפולנים הביעו את תמיהתם של שיהדות העולם אינה דואגת לצורך אלמנטרי זה.
Powered By Click for details


מעריב העולם היהודי 1978

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Kalwaryjska, גורה קלוואריה, פולין (בית הקברות היהודי - חסידות גור)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות