לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

גפני "מוחרם" - לא הוזמן לכינוס דיינים בטבריה


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 27/08/1990 (יום שני)
במפלגת "דגל התורה" זועמים על הנהלת משרד הדתות משום שאינה משתפת את סגן השר אברהם גפני [הכוונה למשה גפני], נציגה בכנסת, בפעילות המשרד ובאירועיו.

בשבוע שעבר ערכה הנהלת בתי הדין הרבניים של משרד הדתות, כינוס דיינים בטבריה, אליו הוזמנו הרבנים הראשיים, הרב אברהם כהנא-שפירא והרב מרדכי אליהו, שר הדתות אבנר שאקי ובכירים אחרים. סגן השר גפני מ "דגל התורה", שמינויו נכפה על שר הדתות, לא הוזמן.

ח"כ גפני לא עבר לסדר היום על העלבון ופנה אל מנהל מחלקת בתי-הדין הרבניים הרב אלי בן-דהאן וביקשו להופיע ולהשמיע את דעת מפלגתו על הבעיות שעמדו על סדר היום של הכינוס. בן-דהאן השיב לסגן השר כי אי אפשר לשנות את סדר היום של הכינוס שקבעו הנהלת בתי הדין הרבנים והדיינים. עוד אמר כי אינו יכול להזמין את סגן השר, לאחר שבא בדברים עם הרבנים הראשיים ושאל בעצתם, והם אמרו לו כי אינם מתערבים בענייני נוהל וטקסים של משרד הדתות אלא רק בענייני רבנות ודיינות.

בחוגי "דגל התורה" סוברים כי יד הרבנים הראשיים היתה באי-הזמנת סגן השר. ואילו בחוגי הרבנות זועמים על משרד הדתות, שקבע שרק באמצעות גפני יועברו כספי הממשלה המיועדים לישיבות החרדיות. ברבנות סבורים כי כנקמה על החרמתו העלה סגן השר גפני הצעה לעשות שינויים ברבנות ולבחור רב ראשי אחד במקום שניים. כן הציע סגן השר, טוענים בחוגי הרבנות, להנהיג הפרדה בין מוסד הרבנות לבין בתי הדין הרבניים והדיינים.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: טבריה | שער האשפות, ירושלים (בית הדין הרבני הגדול (מ 8/1967-1995) (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות