לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ארה"ב: הסכם שיתוף-הפעולה האסטרטגי - אינו חל במפרץ


מאת: חמי שלו ונח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 28/08/1990 (יום שלישי)
ארה"ב הודיעה לישראל באופן מפורש כי ההסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בין שתי המדינות איננו חל על המשבר במפרץ.

עוזר מזכיר המדינה, ג'ון קלי, העביר את העמדה האמריקאית בשיחה עם ציר ישראל בוושינגטון, עודד ערן, לפני מספר ימים. קלי אמר שארה"ב תמצא פתרונות משלה בתחומים בהם היא אמורה לקבל סיוע מישראל בנושאי שיתוף הפעולה האסטרטגי.

מקורות מדיניים בירושלים אמרו, כי ההודעה האמריקאית משקפת את המדיניות הננקטת על ידה בלאו-הכי, וכי עמדה זו מקובלת על ממשלת ישראל. המקורות תיארו כ "מנופח ומסולף" פרסום בעיתון "ישראל שלנו" היוצא בניו-יורק, על פיו הודיע קלי לערן שארה"ב "משעה" נושאים מסויימים ביחסים האסטרטגיים בין שתי המדינות.

המקורות הוסיפו כי אמריקאים "מכל הדרגים" ממשיכים לשבח את התנהגותה המאופקת של ישראל במשבר במפרץ.

דובר משרד החוץ, יוסף עמיהוד, הכחיש אתמול ידיעות שפורסמו בתקשורת האמריקאית, על פיהם "מייעצת" ישראל לארה"ב בנושא המשבר במפרץ ואף מעודדת אותה לצאת למלחמה.

עמיהוד אמר, כי "ישראל לא השיאה כל עצה לארה"ב וגם אין לה כוונה כזו". הוא הוסיף כי ישראל "תומכת באופן מלא" במדיניות ארה"ב במשבר במפרץ.

"ישראל שלנו" דיווח כי "ארצות הברית מקפיאה את החוזה האסטרטגי שלה עם ישראל". בידיעה נאמר כי ארה"ב הודיעה באופן רשמי, כי היא החליטה להקפיא בשלב זה את ההסכם לשיתוף פעולה האסטרטגי בין שתי המדינות.

הודעה זו - הוסיף "ישראל שלנו" - נמסרה בשבוע שעבר בוושינגטון לציר ישראל, עודד ערן, על ידי קלי, שהסביר לערן כי נוכח היחסים העדינים הנרקמים כעת במזרח התיכון בין ארצות הברית למדינות ערביות, אין השעה מתאימה להוציא לפועל כמה פעולות שמעדו להתבצע בין שתי המדינות, במסגרת הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי ביניהן.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: משכנות האומה, ירושלים (מתחם משרד החוץ (עד שנת 2006)) | Harry S Truman Building, 2201 C Street, NW, וושינגטון, ארצות הברית (משרד החוץ האמריקאי) | עיראק | 993 E 17 st., Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת "ישראל שלנו") | 3514 International Dr NW, וושינגטון, ארצות הברית (שגרירות ישראל בארצות הברית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות