לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרפורמים תובעים לחקור את הרב יוסף בפרשת השר דרעי

מצטטים הודעתו: "אם דרעי יעביר הכספים ישירות הוא ילך לבית הסוהר"


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 13/09/1990 (יום חמישי)
בעקבות הפרסום על חקירת המשטרה בפרשת דרעי שבה ופנתה התנועה ליהדות מתקדמת (רפורמים) למשטרה בתלונה על התבטאויותיו של הרב יוסף, שיש בהם, לדבריהם, התבטאויות מפלילות הנוגעות לפרשה זו.

הרפורמים מסתמכים על דברי הרב יוסף בחודש מאי, בהם אמר: "אריה דרעי ירא והוא מפחד, אז הוא מעביר את הכספים דרך ראשי העיריות, ראשי המועצות המקומיות. אם יעביר ישירות - ילך לבית סוהר".

בעקבות דברי הרב יוסף פנתה התנועה הרפורמית למשטרה וביקשה לחקור את הרב יוסף, בהנחה כי יש בידו מידע על הפעולות בהן קשור שר הפנים, ובהן הוא עצמו מעורב.

הרב אורי רגב, מנהל המרכז לפלורליזם של הרפורמים אמר כי יש חובה לחקור את הרב יוסף, בין כעד ובין כחשוד, וכי ההתעלמות מדבריו פוגעת פגיעה ממשית באמינותן של רשויות החוק.

בתגובה לדרישה לחקור את הרב אמר שר הפנים אריה דרעי כי הרפורמים תופסים כל חלקה טובה בישראל וכי "אף מייסדיה של התנועה הרפורמית מתהפכים בקבריהם לנוכח מעשיהם של הרפורמים בארץ, המתחתנים עם כמרים בכנסיות ומרשים לנשים לשלש כחזניות".

דרעי עשה חשבון נוקב גם עם משפטנים, חוקרים ועתונאים, העומדים, לדבריו, לרשות הרפורמים ומתנפלים על כל מקום שיש בו קול תורה, רוח של מקווה או קדושה, ומנסים לחבל בהם באמצעות בד"צים ותלונות במשטרה.

הרב דרעי הזהיר את הציבור מפני מיעוט קטן, שבעבר לא היתה לו דריסת רגל בארץ, ובשנים האחרונות הוא גדל ועושה כבתוך שלו כדי להכפיש את היהדות החרדית ובמיוחד את ש"ס.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הקבלן 28, ירושלים (ביתו של אריה דרעי) | רחוב הקבלן 45, ירושלים (מגורי הרב עובדיה יוסף) | רחוב דוד המלך 13, ירושלים (מרכז התנועה ליהדות מתקדמת - רפורמית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות