לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב שך אישר ו "סליחה" בטלפון - הפכה להיט


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 01/10/1990 (יום שני)
קווי הטלפון המקומיים, הבין-עירוניים ואף הטרנס-אטלנטיים היו עמוסים במיוחד בערב יום כיפור השנה בזכות פסק הלכה של הרב עובדיה יוסף, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, שקבע כי אפשר לבקש סליחה ומחילה גם דרך הטלפון.

בתשובה לשאלה אם אפשר לבקש סליחה באמצעות מכתב, דרך שליח או באמצעות טלפון אמר הרב יוסף כי לפי ההלכה יום הכיפורים מכפר רק על עבירות שבין אדם למקום, ועל עבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר, "אלא אם כן יירצה אותו ויבקש את סליחתו ומחילתו". הרב יוסף פסק כי עדיף לרצות את חברו פנים אל פנים (כלומר בשיחה עימו) ולא על ידי שליח או מכתב. לפי "מכלל לאו אתה שומע הן" הסיקו רבים שפיוס טלפוני אפשרי לחלוטין. ואמנם בערב יום הכיפורים היו הטלפונים עמוסים ב "סליחות ומחילות".

הסליחות הטלפוניות קיבלו חיזוק נוסף לאחר שהשר אריה דרעי מש"ס פנה באמצעות "קול ישראל" אל אלה שפגעו בו, לרבות העתון "ידיעות אחרונות" והעתונאי מרדכי גילת, ומחל להם. אלפים מבין משתתפי הכינוס ביד אליהו עם הרב יוסף ודרעי, במסגרתו קיללו את כל הקשורים פרשת דרעי וצוברי, הזדרזו עתה לבקש מהם סליחה - דרך הטלפון.

מי שזכה במנת ביקורת היה שר התקשורת רפאל פנחסי מש"ס, שכפי הנראה ידע על פסק ההלכה של הרב יוסף ועל המחילה שהשמיע דרעי ולפיכך גם על האלפים שיעשו שימוש בטלפון לבקשת סליחה - ובכל זאת לא מצא לנכון להתקין קווי טלפונים נוספים ל "מטרה קדושה זו".

הערות: הכותרת הייתה צריכה להיות: הרב עובדיה יוסף אישר ...


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הקבלן 28, ירושלים (ביתו של אריה דרעי) | רחוב הקבלן 45, ירושלים (מגורי הרב עובדיה יוסף)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות