לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

לבטל חרם דר"ג ? ...


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | ממטולה עד אילת (עמוד 22) - 22/11/1974 (יום ששי)
השבוע הוקרן מעל מסך הטלוויזיה, במסגרת תוכנית "מורשה", סרט דוקומנטארי על הרב עקיבא יוסף שלזינגר ז"ל, שחי לפני כמאה שנה בירושלים, שהיה קנאי נלהב וציוני נלהב, ונודע במלחמתו התקיפה לבטל חרם דרבנו גרדום, האוסר לשאת שתי נשים.

על דמותו כאיש ההלכה דיבר הרב שילה רפאל, רבה של קרית משה בירושלים. כשהראה הרב למפיקי הסרט, בני מושקין וחיים הויזמן, קטע מהספר "בית יוסף החדש" (שנשרף בידי קנאי ירושלים ושרדו ממנו עותקים בודדים בלבד), בו מסופר כי רבי ישראל משקלוב, תלמידו של הגאון רבי אליהו מוילנא (הגר"א), שמע כמה פעמים מרבו כי "היה מבטל תורה ותפילה ומסבב מעיר לעיר לבטל חרם דרבנו גרשום, בענין שתי נשים, כי בזה יהיה התקרבות הגאולה", קפצו שניהם על המציאה ומיהרו לצלם מובאה זו.

אולם ברגע האחרון הוחלט להשמיט "גילוי" זה ולא להקרינו. כנראה פחדו המפיקים מזעמם של קנאי ירושלים, שרדפו עד חרמה גם את הרב שלזינגר ...

דפים בנושא:
Powered By Click for details


מעריב ממטולה עד אילת 1974

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: אל ח’אלידיה ירושלים, ירושלים (מגורי הרב עקיבא יוסף שלזינגר) (הרובע המוסלמי - העיר העתיקה - בית המערבים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות