לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נטורי קרתא מבקשים בתזכיר לבייקר:

שחרר אותנו ממה שכפתה עלינו היישות הציונית


מאת: נח זבולוני כתב "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 28/04/1991 (יום ראשון)
תושבי השטחים לא זכו אמנם להיפגש עם מזכיר המדינה ג'יימס בייקר, מאחר שמות אמו קטע את ביקורו באיזור, אבל את טענותיהם שמע בייקר מתזכיר שהוגש לו על ידי מי שמכונים "הפלסטינים היהודים" (נטורי קרתא), לפני צאתו מהארץ.

בתזכיר של מועצת השבעה, המוסד העליון של נטורי קרתא, שהגיש "שר החוץ" שלהם, הרב משה הירש, קוראים הנטורים לממשלת ארה"ב לשחרר אותם מהמצב שנכפה עליהם עם ייסוד המדינה הציונית ב-48, וטוענים כי ברצונם לחיות כחלק בלתי נפרד מהמדינה הפלסטינית, שהוכרה על ידי יותר מ-100 מדינות החברות באו"ם.

בתזכיר הם מגוללים את תולדות היישוב הישן בפלשתינה ואת התלאות שעברו עליהם מאז שהחלה העלייה הציונית. עד אז, לדבריהם, הם חיו בשלום ובשלווה עם שכניהם הערבים, ורק כאשר ה "ציונים", כלשונם, חדרו לארץ הקודש עם האידיאולוגיה החדשה שלהם, המושגים הלאומיים שלהם והשפה, וביקשו למגר את עיקרי היהדות המקורית, הם נתקבלו על ידי אנשי היישוב הישן בזעם.

במקום יהדות המבוססת על אמונה בקדוש ברוך הוא ובתורתו הקדושה, דגלו ה "ציונים" במושגים לאומיים גריידא, שהביאו עד לכיבוש הנוכחי בשטחים, שנחשב בעיניהם כאקט מרידה באלוהים ובתורתו. הנטורים מצאו סימוכין במקורות, כי ארץ ישראל ניתנה לעם היהודי בתנאי שישמור את חוקי התורה והמצוות - אחרת הארץ תקיא אותם - וכן השביע את עמו לא למרוד באומות העולם ולא לכבוש את הארץ נגד רצון תושביה הוותיקים, כלומר הערבים.

הציונים, נאמר בתזכיר, סבורים שאין בכוחו של אלוהים להביא את עמו לארצו, ואי לכך נטלו את המשימה על עצמם, וויתרו על הציפייה ל "מלך המשיח". עוד נאמר בתזכיר, כי ירושלים צריכה להישאר עיר בין-לאומית, שדגל האו"ם יתנוסס עליה.

בסוף בתזכיר, מחמאה לבייקר על כל מה שהוא עושה למען שלום צודק ובר-קיימא באיזור. אלוהים ייתן לו כוח להתגבר על כל המכשולים הנראים כבלתי אפשריים ששמים לרגליו.

על החתום: נטורי קרתא, יהודים פלסטינים, שהם השרידים האנטי ציונים שנשארו לפליטה, המונים עשרות אלפים בפלסטינה ומאות אלפים בתפוצות, הסבורים כי מדינת ישראל היא אסון וחילול השם.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1991

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Harry S Truman Building, 2201 C Street, NW, וושינגטון, ארצות הברית (משרד החוץ האמריקאי) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות