לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רחוב ע"ש האדמו"ר מסאטמר

אינם מכירים בעיריה אך מבקשים שתנציח שם רבם


מאת: נח זבולוני כתב "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 02/05/1991 (יום חמישי)
בקשתם של חסידי סאטמר מעירית ירושלים להנציח את שם רבם המנוח, ר' יואליש טייטלבוים בקריאת רחוב על שמו, עוררה זעם על החרדים הקיצוניים ונטורי קרתא, שאינם מכירים במדינה הציונית ובמוסדותיה, לרבות העיריות.

לפני חצי שנה פנה מנכ"ל מוסדות סאטמר בירושלים, הרב אשר אנשיל שוורץ, אל עיריית ירושלים וביקש לקרוא רחוב על שם האדמו"ר מסאטמר "דברי יואל", בקרית סאטמר בשכונת תל ארזה. שוורץ נימק את בקשתו בכך שהרב חי שנה בירושלים ופעל למען הקמת הקריה, לאחר שהגיע ארצה בשנת 1944 ברכבת הצלה של קסטנר.

משנת 1947 התיישב האדמו"ר בויליאמסבורג, משם פעל להקמת קרית סאטמר. הרב שוורץ קיבל את הסכמתו של הרב הסאטמרי הנוכחי להגשת הבקשה, רבי משה טייטלבוים.

ועדת השמות של העיריה דחתה את הבקשה על הסף תוך נימוק פרוצדורלי כי היא "אינה עונה על הקריטריונים". אולם ל- "דבר" נודע כי ישיבת הוועדה היתה סוערת וחבריה טענו כי לא ייתכן להנציח את הרבי מסאטמר, שהיה ידוע כאנטי ציוני קנאי, שלא הכיר במדינה. שלשום עירער חבר מועצת העיריה מטעם פא"י, חסיד לובביץ' הרב דב רבינוביץ, על החלטת הוועדה וטען כי לרבי מסאטמר יש זכויות בתרומתו לבנין ירושלים, בלי קשר לזיקה פוליטית. המועצה החליטה לדון שנית בנושא בישיבה הקרובה של ועדת השמות.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1991

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | ירושלים (שיכון סאטמר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות