לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

התנועה ליהדות מתקדמת מבקשת מברק להפסיק פעילות חב"ד בצה"ל


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 14) - 11/10/1991 (יום ששי)
המרכז לפלורליזם יהודי של התנועה ליהדות מתקדמת ביקש מהרמטכ"ל להורות על הפסקת פעילות חב"ד במחנות צה"ל. אם לא יעשה כן, יעתור לבג"ץ.

הרב אורי רגב, ראש המרכז, פנה אתמול לרב אלוף ברק בקשר לפעילות החרדית במחנות צה"ל. בפניה מודגש כי אין מקום "לפעילות של תנועה זו בשל אופיה המיסיונרי, הפוליטי, האנטי-ציוני והכיתתי של חב"ד". הוא הוסיף כי בעבר פנתה התנועה ליהדות מתקדמת אל רשויות הצבא בענין פעילותה של תנועת חב"ד בצה"ל וביקשה מתן אפשרות כניסה דומה למחנות כדי "להביא את רוחה של יהדות מתקדמת ונאורה במחנות אלה".

בתשובה שיקבלו נאמר כי אין מקום לפעילות תנועות דתיות שונות במסגרת צה"ל ואף פעולתה של חב"ד תיאסר. למרות הבטחה זו, נאמר במכתב לברק, הובא לידיעת הרב רגב על פעולות חב"ד ההולכות ונמשכות במחנות צה"ל חרף האיסור שהטיל צה"ל.

"התנועה המתקדמת לא תשלים עוד עם החשיפה החד-צדדית וצרת-האופקים של מורשת היהדות בפני חיילי צה"ל, תוך הפליה שרירותית ופסולה של ההשקפות הליברליות הרווחות בעם היהודי", מציין הרב רגב במכתבו.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1991

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כפר חב"ד | רחוב דוד המלך 13, ירושלים (מרכז התנועה ליהדות מתקדמת - רפורמית) | רחוב אליעזר קפלן 37, תל אביב (המטכ"ל - מחנה רבין, הקריה (לא מדויק))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות