לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ג'יפ אל הכותל


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | ציתוטים (עמוד 10) - 21/04/1992 (יום שלישי)
בשבוע שעבר נערכה אזכרה לרב אריה לוין שזכה לכינוי "אבי האסירים". הנוכחים באזכרה תמהו על כך שאנשי הליכוד, ובראשם יצחק שמיר, נעדרו מהטקס, הרב לוין עשה רבות למען כל האסירים בתקופת שילטון הבריטים, במיוחד למען אסירי אצ"ל ולח"י.

באותו מעמד סיפר הסופר הירושלמי שמחה רז, הביוגרף של הרב לוין, על הקשר המיוחד שהיה ללוין עם מנחם בגין, והביא דוגמא ממלחמת ששת הימים:

כאשר נשמעה קריאתו של מוטה גור, לאחר מלחמת ששת הימים, "הר הבית בידינו", כלתה נפשו של ר' אריה לפקוד את הכותל המערבי, דבר שנבצר ממנו לעשות במשך עשרים השנים, שבהן היתה העיר העתיקה בידי הירדנים.

אמר ר' אריה לשמחה רז: "מעולם לא ביקשתי ממנחם בגין בקשה הכרוכה בהטבה לעצמי, ברם הפעם כלתה נפשי לפקוד את הכותל המערבי, אולם שלטונות הצבא אוסרים לבקר ליד הכותל עד שוך הקרבות. אבקשך אפוא לגשת למנחם בגין ולבקשו להסדיר לי רשיון גישה לכותל".

שמחה רז הודיע כי ימלא את הבקשה בנפש חפצה ומיד יצא לתל-אביב. כשהגיע לעיר בשעת לילה כיתת רגליו ברחובות שהיו שרויים באפילה מסיבות בטחוניות, עד שמצא את דירתו של בגין ברחוב רוזנבאום.

כשנקש על דלת הבית, פתח בפניו את הדלת מנחם בגין בכבודו ובעצמו ושאל "מה אני יכול לעשות למען אדוני ?"

השיבו רז: "משאלתו של ר' אריה ובקשתו היא כי תפעל למען אפשר לו לגשת לכותל המערבי".

הכניסו בגין לביתו ואמר לו: "משאלתו של רבנו - פקודה היא עבורי". ומיד נטל את מכשיר הטלפון וחייג לסגן ראש עיריית ירושלים, אברהם אקסלרוד, וביקשו להעמיד ג'יפ צבאי לרשותו של ר' אריה, כדי להסיעו לכותל המערבי.

היום כבר לא יודעים ב "חרות" מי היה ר' אריה ומה עשה למענם, קונן שמחה רז.

צולם במכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר ציתוטים 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב רבי אריה, ירושלים (בעבר רחוב הר גריזים, שכונת משכנות - מגורי הרב אריה לוין) | הכותל המערבי ירושלים | רחוב רוזנבאום 1, תל אביב (ביתו של מנחם בגין) | בית קברות ירושלים סנהדריה ירושלים (בבית קברות זה נקבר רב אריה לוין)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות