לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

דרעי חוייב לנמק לבג"צ מדוע אינו מכיר בנישואים אזרחיים

זאת בעקבות עתירה של המרכז לפלורליזם יהודי


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 14/07/1992 (יום שלישי)
המרכז לפלורליזם יהודי בתנועה ליהדות מתקדמת עתר לבג"צ נגד שר הפנים, אריה דרעי, ומנהל מירשם האוכלוסין, דוד אפרתי, מכיוון שמשרד הפנים אינו מכיר בנישואים אזרחיים. בג"צ הוציא צו על תנאי כנגד דרעי ואפרתי, המחייב אותם לנמק מדוע מצב זה.

העניין התעורר עם אורי גולדשטיין, עולה חדש מברזיל, שנשא את אלייני, תיירת לא יהודייה מברזיל, בנובמבר 90 במדור הקונסולרי בשגרירות ברזיל בישראל. שם גם הוציאו לה תעודת רישום נשואים על ידי הרשות הקונסולרית המוסמכת.

בני הזוג, המתגוררים בנתניה, פנו אל הלשכה האזורית למינהל האוכלוסין במקום, וביקשו שינוי מעמדה של האשה לעולה, על יסוד תעודת הנישואים הקונסולרית. מספר חודשים לאחר מכן קיבל הזוג תשובה האומרת, כי תעודה זו אינה מסמך מוכר בארצנו, וזאת בניגוד לתקנות הקיימות הקובעות כי קונסול יכול להסדיר נישואים אם לפחות אחד מהצדדים הוא מנתיני ארץ הקונסול.

בבירור שערך הזוג במשרד הפנים נאמר להם כי עליהם להמציא תעודת רישום נישואים רשמית מברזיל. הזוג אכן השיג תעודה זו. כשמונה חודשים לאחר מכן, כשהועבר העניין למחלקה המשפטית של משרד הפנים, נאמר להם כי חוק שיפוט בתי דין רבניים קובע שהנישואים אינם חוקיים.

בעתירה שהוגשה נאמר כי שני בני הזוג הם בעלי אזרחות ברזילאית ואי לכך הקונסול מורשה לערוך את טקס נישואיהם, גם על פי דיני מדינת ישראל, ולפיכך יש להכיר בנישואים. כאמור, דרעי ואפרתי יצטרכו להסביר בפני בג"צ מדוע לא ירשמו את העותרים כנשואים במרשם האוכלוסין.

צולם במכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ברזיל | רחוב קפלן 2, ירושלים (משרד הפנים (משנת 1952-1953)) | שערי משפט קרית בן גוריון, ירושלים (בית המשפט העליון (משנת 1992)) | רחוב דוד המלך 13, ירושלים (מרכז התנועה ליהדות מתקדמת - רפורמית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות