לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

30 אלף פושעים נאצים מסתובבים חופשיים ומחכים לאשרת כניסה ל "גרמניה החדשה"


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 4) - 06/08/1963 (יום שלישי)
בארצות אמריקה הלטינית מהלכות שמועות שונות ומשונות על גרמנים נאציים המבוקשים ע"י השלטונות כדי להעמידם לדין על הפשעים שביצעו נגד האנושות, הוברר שלאגדות כוזבות אלו מטרה אחת: לטשטש את עקבות המרצחים כדי שיד הצדק לא תשיגם.

בירחון ברזיליאני בשם "או קרוזעירו" פורסם לאחרונה סיפור על הפושע הנאצי המבוקש זה שנים: מרטין בורמן וכל על הפושע הנאצי הרופא הידוע לשמצה יוזף מנגלה.

על מרטין בורמן מתהלכת מזמן אגדה כי את חייו הציל הודות לכך שברח בטנק מברלין הבוערת, חצה בצוללת את הים האטלנטי והגיע לאחת מארצות אמריקה הלטינית. הירחון "או קרוזעירו" יודע לספר כי בורמן הופיע בפרגואי וגרמני נאצי ידוע בשם ורנר יונג שהתיישב במקום, לקח את בורמן תחת חסותו וכל דאגותיו היו עליו.

התבודדות בחווה

ורנר יונג סידר את בורמן באחת המושבות הגרמניות במקום, בתור מנהל חווה חקלאית שיתופית. בחווה זו התגורר בורמן משך כל הזמן ולא עזב אותה אפילו ליום אחד. גם לעיירה הסמוכה לא העיז בורמן לצאת, עד כדי כך נזהר בורמן שהסתתר תחת שם בדוי.

בשנים האחרונות כשהרגיש בורמן כי מצב בריאותו מתרופף, הוזעק אליו רופא שקבע אצלו סרטן בקיבה. בפברואר 1959 - מספר הירחון הברזיליאני - מת בורמן ונקבר בבית הקברות הכפרי הנמצא במרחק של שלושים ק"מ מעיר הבירה של פרגואי, שום מצבה ואפילו צלב לא הועמדו על קברו.

עתון זה גם יודע לספר - כי כמה ימים לפני מותו של בורמן ביקר אותו הרופא הידוע לשמצה יוזף מנגלה. מנגלה זה מבוקש בכל ארצות אמריקה הלטינית, על פשעיו - שהתבטאו בניסויים רפואיים על גופותיהם של יהודים נשים וגברים במחנה-המוות אושוינצים.

גם ורנר יונג, מי שהיה אפוטרופסו של מרטין - מוסר הירחון - נעלם מפרגואי אחרי מות בורמן וכפי שנודע הוא מתגורר בספרד לא הרחק מעיר הנמל בילבאו.

טשטוש העקבות

אגדה כוזבת זו, טוענים חוגים שונים, אינה באה אלא לטשטש את עקבות הפושעים הנאציים המבוקשים שבעוד שנתיים, בשנת 1965, יחול עליהם חוק ההתיישנות ואז אי אפשר יהיה לתבעם לדין בגרמניה המערבית.

לפי החוקה המערב גרמנית חל חוק ההתיישנות על פשעים נגד האנושות שנעשו מלפני 20 שנה, ולפי המועד יוכלו אז כ- 20 אלף פושעים גרמנים המסתתרים עתה אי-שם תחת שמות בדויים ותעודות מזויפות בארצות שונות (בעיקר בארצות דרום אמריקה), לצאת ממחבואיהם ולחזור למולדתם - לגרמניה המערבית.
לפי חוקה זו, הם עוד עלולים לדרוש פיצויים בעד השנים בהן הסתתרו ... וכל מי שיעיז לתבוע אותם לדין על הפשעים שעשו מלפני 20 שנה, יהפך ממאשים לנאשם ... אלה הם חוקי גרמניה המערבית. ראוי להדגיש כי חוק ההתיישנות על פשעים שנעשו נגד האנושות קיים רק במערב גרמניה ולא במזרחה.

לפי הרשימות והחומר שנאסף ע"י מר טוביה פרידמן מנהל המכון לדוקומנטציה בחיפה, מסתובבים עתה למעלה מ- 30 אלף רוצחים ותליינים של הגסטפו וה- ס.ס. בצורה חופשית מבלי שיד הצדק תוכל להשיגם.

בגרמניה המערבית ייערכו בקרוב 622 משפטים נגד רוצחי יהודי מחנות הריכוז אושוינצים, טרבלינקה, מידנק, בלזיץ, סובידור, כלמנה ואחרים. אולם משפטים אלה הם כטיפה בים לעומת האלפים ורבבות הנאצים הרוצחים שטרם נתפסו.

לדוגמא: רק במחנה אושוינצים היו כאלף אני ס.ס. מהם מתו רק 150, כמה עשרות נידונו למות בפולין, והוצאו להורג ותליה. במשפט הנערך עתה נגד אנשי הס.ס. של אושוינצים, עומדים לדין רק ... 24, לפי חשבון אריתמטי פשוט זה נמצא כי מבין פושעי אושוויץ בלבד מתהלכים חפשיים כמעט 800 תליינים נאציים.
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: גרמניה | בן יהודה 31, חיפה (המכון לדוקומנטציה) | פרגוואי
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות