לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

האדמו"ר מבעלז לחסידיו: אל תיגררו אחר מתקיפי הממשלה


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 26/10/1992 (יום שני)
האדמו"ר מבעלז, הרב יששכר דב רוקח, קובע נחרצות כי אין הבדל בין ראש הממשלה הנוכחי יצחק רבין לבין קודמו בתפקיד יצחק שמיר, על אף השתתפות המפלגות החרדיות "אגודת ישראל" ו- "דגל התורה" בממשלת שמיר.

בשיחה מיוחדת הנערכת מדי שנה במוצאי החג, עם אלפי חסידי בעלז, הבאים לעשות את החג אצלו בירושלים, הגיב האדמו"ר בחריפות על הביקורת שהמפד"ל ודגל התורה מותחות על ממשלת רבין. לדבריו, "הממשלה הנוכחית חותרת לשלום, וצריך להתפלל שיבוא השלום המעשי, ותיפסק שפיכות הדמים בארצנו הקדושה".

הרבי הוסיף כי "ראש הממשלה הנוכחי בילה בבית-הכנסת ביום הכיפורים לא פחות שעות מראש הממשלה הקודם".

הרב הורה לחסידים שלא להיגרר אחר מתקיפי הממשלה של המפד"ל ודגל התורה, משום ש "השאלה היא לא אם קוראים לראש הממשלה יצחק רבין או יצחק שמיר אלא האם לנצח תאכל חרב ונמשיך לחיות תחת איום המלחמה היום-יומית והתפרצות כוללת אחת לכמה שנים עם כלים נוראים וסכינים אדומי דם יהודי, או שנצא ממעגל קסמים זה לפחות במניעת המלחמה ושפיכות הדמים".

הרבי מבעלז תומך בהחזרת שטחים תמורת שלום. ולגבי הגולן התבטא כי "יש שם יינות טובים", כלומר - אין בה משום קדושת ארץ ישראל אלא ענין כלכלי גרידא, ומשום מניעת שפיכת דם יהודי יש להקריב ענינים כלכליים.

דפים בנושא:



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב סמולנסקין 9, ירושלים (פינת רחוב בלפור - בית ראש הממשלה - בית אגיון (משנת 1974)) | רחוב גשר החיים, ירושלים (מקור ברוך - ביתו של האדמו"ר מבעלז הרב יששכר דב רוקח בשנות ה-80 (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות